شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

نحوه ایجاد برگه در وردپرس

بعد از نصب وردپرس و راه اندازی وبسایت وردپرس، زمان آن رسیده که بتوانید سایت خود را مدیریت کنید. برای این کار لازم است با پیشخوان وردپرس و نحوه کار با آن آشنا شوید، در مقالات قبلی نوشته ها و رسانه به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم.در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش برگه ها و نحوه ایجاد برگه در وردپرس بپردازیم. بخش برگه ها در وردپرس چیست؟ شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بخش برگه ها با نوشته ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ آیا نمی توان از همان بخش نوشته ها برای ایجاد یک…بعد از نصب وردپرس و راه اندازی وبسایت وردپرس، زمان آن رسیده که بتوانید سایت خود را مدیریت کنید. برای این کار لازم است با پیشخوان وردپرس و نحوه کار با آن آشنا شوید، در مقالات قبلی نوشته ها و رسانه به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم.در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش برگه ها و نحوه ایجاد برگه در وردپرس بپردازیم.

بخش برگه ها در وردپرس چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بخش برگه ها با نوشته ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ آیا نمی توان از همان بخش نوشته ها برای ایجاد یک صفحه جدید استفاده کرد؟ همانطور که می دانید صفحات وبسایت به دو صورت ایجاد می شوند: صفحات ایستا صفحات پویا صفحات ایستا، عموما برای بخشی از وبسایت استفاده می شود که نیاز به تغییرات دائم نداشته و یک بار آن ها را ایجاد می کنیم، برای مثال صفحات "تماس با ما" یا "معرفی سایت" می توانند در این دسته قرار بگیرند. این بخش امکان برچسب گذاری یا دسته بندی را در اختیار شما قرار نمی دهد. برای ایجاد این صفحات، از قسمت برگه ها استفاده می کنیم. اما صفحات پویا که بخش اعظم سایت را تشکیل می دهند، همان مطالبی هستند که به صورت منظم بر روی سایت خود قرار می دهید، از آنجا که ممکن است لازم باشد تغییراتی بر روی مطالب ایجاد شود، برای ایجاد آن ها از بخش نوشته ها استفاده می کنیم. همچنین می توانید در بخش نوشته ها از امکان برچسب گذاری و دسته بندی استفاده کنید.

نحوه ایجاد برگه جدید

در اولین قدم، وارد داشبورد وردپرس شده و از پنل مدیریتی سمت راست، گزینه برگه ها را انتخاب می کنیم. بر روی آن کلیک کرده و افزودن برگه را انتخاب می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید، صفحه باز شده دقیقا مشابه صفحه ویرایشگر وردپرس در بخش نوشته هاست و فقط تفاوت کمی بین این دو به چشم می خورد. در قسمت عنوان، عنوان برگه را وارد کنید، سپس متن مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. در نهایت ویرایش های لازم را بر روی آن انجام داده و برگه خود را ایجاد کنید.

از تفاوت های میان صفحه ویرایشگر نوشته ها و برگه ها می توان به عدم توانایی در استفاده از برچسب و دسته بندی در برگه اشاره کرد. همچنین می توانید از کدهای کوتاه یا شورت کدها برای برگه های تک صفحه ای در برگه های خود استفاده کنید. مثلا در اینجا از یک شورت کد برای بخش تماس با ما استفاده شده است و نتیجه به صورت زیر است.

منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

بخش رسانه در وردپرس

در مقاله قبلی، نحوه قرار دادن مطلب بر روی سایت و افزودن نوشته را به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم، در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش رسانه و چگونگی مدیریت این بخش در وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید. بخش رسانه در وردپرس چیست؟ زمانی که از رسانه در وردپرس صحبت می کنیم، منظور تصاویر یا فایل های صوتی و تصویری است که قصد داریم آن ها را آپلود کرده و در مقالات خود قرار دهیم. در محیط وردپرس، در قسمت پایینی نوشته ها، گزینه ای به نام رسانه وجود دارد. همچنین در محیط ویرایشگر وردپرس و…در مقاله قبلی، نحوه قرار دادن مطلب بر روی سایت و افزودن نوشته را به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم، در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش رسانه و چگونگی مدیریت این بخش در وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

بخش رسانه در وردپرس چیست؟

زمانی که از رسانه در وردپرس صحبت می کنیم، منظور تصاویر یا فایل های صوتی و تصویری است که قصد داریم آن ها را آپلود کرده و در مقالات خود قرار دهیم. در محیط وردپرس، در قسمت پایینی نوشته ها، گزینه ای به نام رسانه وجود دارد. همچنین در محیط ویرایشگر وردپرس و در زیر عنوان و یا بالای ویرایگشر گزینه “افزودن پرونده چندرسانه‌ای” وجود دارد. در این قسمت شما می توانید فایل های خود را بارگزاری کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحه ای مانند شکل زیر باز می شود و شما می توانید فایل های صوتی، تصویری یا ویدئوهای خود را در آن آپلود کنید.

در این صفحه به چند صورت می توانید فایل های خود را آپلود کنید.

می توانید با کلیک بر روی بارگذاری پرونده، فایل ها را از روی کامپیوتر پیدا کرده و آن ها را آپلود کنید، یا می توانید فایل ها را کشیده و داخل صفحه بیندازید.

همچنین اگر فایل مورد نظر بر روی کامپیوترتان وجود ندارد، می توانید با انتخاب "گذاشتن از نشانی"، آدرس فایل را وارد کرده و آن را آپلود کنید. بعد از آپلود فایل، مشخصات آن در این قسمت مشاهده می شود. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه ویرایش تصویر، تصویر مورد نظر خود را ویرایش کنید.

همچنین می توانید نحوه قرار گرفتن آن در متن را مدیریت کنید.

همچنین در صفحه اصلی وردپرس شما، بخشی به نام رسانه وجود دارد که با انتخاب آن، می توانید تمام فایل های آپلود شده را مشاهده کرده، آن ها را ویرایش کنید، نام دلخواه خود را انتخاب کرده و در صورت تمایل فایل های بیشتری در آن قسمت آپلود کنید.

منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

نحوه افزودن یک مطلب در وردپرس

همانطور که می دانید، وردپرس یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارها برای راه اندازی و مدیریت وبسایت است. در مقالات قبلی نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، سی پنل و دایرکت ادمین را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین با داشبورد یا پیشخوان وردپرس آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر و جزء به جزء پیشخوان یا داشبورد بپردازیم و با بخش نوشته ها و نحوه افزودن یک نوشته به سایت یا به عبارت دیگر ویرایشگر متنی وردپرس این کار را آغاز می کنیم. بخش نوشته ها در وردپرس همانطور…همانطور که می دانید، وردپرس یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارها برای راه اندازی و مدیریت وبسایت است. در مقالات قبلی نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، سی پنل و دایرکت ادمین را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین با داشبورد یا پیشخوان وردپرس آشنا شدیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر و جزء به جزء پیشخوان یا داشبورد بپردازیم و با بخش نوشته ها و نحوه افزودن یک نوشته به سایت یا به عبارت دیگر ویرایشگر متنی وردپرس این کار را آغاز می کنیم.

بخش نوشته ها در وردپرس

همانطور که مشاهده می کنید در قسمت نوشته ها، چهار گزینه وجود دارد، این گزینه ها عبارتند از همه ی نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها.

در منوی "همه نوشته ها" می توانید تمام مقالات و مطالبی را که در سایت قرار داده اید مشاهده کنید و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید. در بخش "افزودن نوشته" می توانید وارد ویرایشگر متنی شده و مطلب مورد نظر خود را اضافه کنید که در ادامه به نحوه چگونگی این کار می پردازیم.

افزودن عنوان نوشته

در بخش عنوان لازم است تیتر یا عنوان مقاله خود را وارد کنید، دقت کنید عنوان وارد شده خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نباشد.

ادیتور یا جعبه ابزار وردپرس

در این قسمت، شما می توانید از بخش "افزودن پرونده های چند رسانه ای"، عکس، فیلم، فایل تصویری یا صوتی و ... را به متن خود اضافه کنید. همچنین می توانید با انتخاب حالت دیداری یا متنی، نحوه نمایش متن را برای خود تنظیم کنید. اگر گزینه داخل کادر سبز رنگ را نیز انتخاب کنید، همه کادرهای اضافه برای شما بسته خواهند شد و تنها ویرایشگر متنی می ماند و شما می توانید بدون مزاحمت نوشته های خود را اضافه کنید. دیگر ابزارهای داخل این کادرها نیز برای ویرایش متن به کار می روند که می توانید در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

در محیط ویرایشگر می توانید متن مورد نظر خود را وارد کنید و تغییرات لازم را روی آن اعمال کرده و ذخیره کنید.

سپس از این قسمت که در سمت چپ قرار گرفته است می توانید وضعیت انتشار را انتخاب کنید. مثلا اگر وضعیت انتشار را روی حالت پیش نویس قرار دهید، مطالب تنها ذخیره شده و برای کاربران نمایش داده نمی شوند و شما می توانید بعدا تغییرات لازم را روی آن ها انجام دهید. همچنین از قسمت زمانبندی می توانید روز و ساعت مد نظر خود برای انتشار را انتخاب کنید.

در باکس دسته ها می توانید با توجه به دسته بندی هایی که از قبل ایجاد کرده اید، مطالب مورد نظر خود را در دسته به خصوصی قرار دهید.

سپس از قسمت برچسب ها، می توانید برچسب های مد نظر خود را ایجاد کرده یا از برچسب های پرکاربرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که برچسب ها از مهمترین عوامل موثر بر سئو می باشند، پس در انتخاب آن ها دقت کنید.

در بخش افزودن تصویر شاخص، عکس مد نظر خود را که از قبل در بخش فایل های چند رسانه ای آپلود کرده اید، انتخاب کنید. تصویر شاخص تصویری است که به عنوان عکس اصلی مقاله بر روی سایت نشان داده می شود.

در این قسمت نیز می توانید زمینه های دلخواه خود را که برای سایت تعیین کرده اید انتخاب کنید.

در قسمت بالای صفحه گزینه "تنظیمات صفحه" وجود دارد که شما می توانید از آنجا تنظیمات مد نظر خود را انجام دهید.

در نهایت برای داشتن یک سایت مناسب، لازم است روزانه مطالبی در آن با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود، برای این منظور وردپرس با داشتن امکانات لازم، می تواند ابزار مناسبی برای این کار باشد و شما می توانید به راحتی و بدون مشکل، با آن کار کنید. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

آموزش کار با پیشخوان داشبورد وردپرس

در آموزش های قبلی طراحی سایت وردپرس و در مقالاث قبلی، نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، نصب وردپرس در سی پنل و نصب وردپرس دایرکت ادمین را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. در آن آموزش ها متوجه شدید که لوکال هاست برای تست و آموزش کاربرد بیشتری دارد و سی پنل و دایرکت ادمین نیز هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از این موارد را برای نصب وردپرس انتخاب کنید. تا به اینجا شما موفق شده اید وبسایت مد نظر خود را راه اندازی…در آموزش های قبلی طراحی سایت وردپرس و در مقالاث قبلی، نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، نصب وردپرس در سی پنل و نصب وردپرس دایرکت ادمین را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. در آن آموزش ها متوجه شدید که لوکال هاست برای تست و آموزش کاربرد بیشتری دارد و سی پنل و دایرکت ادمین نیز هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از این موارد را برای نصب وردپرس انتخاب کنید. تا به اینجا شما موفق شده اید وبسایت مد نظر خود را راه اندازی کرده و وردپرس را بر روی یکی از سه گزینه گفته شده نصب کنید. ما در این مقاله نگاهی دقیق تر به مدیریت وبسایت وردپرسی و چگونگی استفاده از افزونه ها و ابزارهای وردپرس خواهیم داشت. شما پس از خواندن این مقاله، آشنایی کلی با صفحه اصلی و داشبورد وردپرس پیدا خواهید کرد، همچنین قادر خواهید بود تنظیمات مدنظر خود در بخش های مختلف سایت خود را در داشیور وردپرس اجرا کنید. برای اینکه به طور کامل با این موارد آشنا شوید تا بتوانید مدیریت سایت خود را به راحتی انجام دهید، تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با پیشخوان یا داشبورد وردپرس

اولین قسمتی که پس از نصب و راه اندازی وردپرس با آن سر و کار دارید، بخش پیشخوان یا داشبورد وردپرس است. در این قسمت منوهای مختلفی وجود دارد که شما برای اعمال هر تغییری در وبسایت خود باید از آن ها استفاده کنید و در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. ابتدا برای ورود آدرس سایت خود را در قسمت آدرس تایپ کرده و در انتهای آن wp-admin اضافه کنید به این شکل: http://mysite.com/wp-admin پس از آن صفحه این مطابق شکل زیر برای شما باز می شود که باید در آن نام کاربری و پسوردی که پیش از این در نصب وردپرس برای خود انتخاب کرده بودید را وارد کنید. بعد از اینکه نام کاربری و پسورد را وارد کردید بر روی دکمه ورود کلیک کرده تا وارد داشبورد وردپرس شوید.

صفحه اصلی داشبورد به شکل زیر است.

در سمت راست صفحه، منویی مشاهده می کنید که این منو شامل نوشته ها، رسانه و ... است که شما می توانید با استفاده از آن ها تغییرات لازم را در سایت خود انجام داده و مطالب جدیدی به سایت خود اضافه کنید. در ادامه به معرفی کوتاه هریک از این بخش ها می پردازیم. اولین گزینه ای که در منوی سمت راست به چشم می خورد، به روز رسانی هاست، این گزینه همانطور که از اسمش پیداست، هر نسخه جدیدی از وردپرس که منتشر می شود را به اطلاع شما می رساند.

گزینه بعدی، نوشته هاست. شما در این بخش می توانید مقالات جدیدی به سایت خود اضافه نمایید، مطالب قبلی را ویرایش کنید، مطلبی را حذف کنید و به طور کلی می توانید از این طریق بر روی مقالات سایت کنترل کاملی داشته باشید.

قسمت بعدی مربوط به بخش رسانه است. کلیه عکس ها و فیلم هایی که شما در سایت آپلود می کنید، در این قسمت قرار می گیرند.

گزینه بعدی که مشاهده می کنید، برگه هاست. در این قسمت شما می توانید صفحات مد نظر خود مثل صفحه فرود یا لندینگ پیچ و ... را ایجاد کنید. در کل اگر قصد ایجاد یک صفحه جدید در سایت خود را دارید، باید از این بخش کمک بگیرید.

گزینه بعد مربوط به دیدگاه هاست. همانطور که می دانید، دیدگاه یا کامنت، نظر خوانندگان آن مقاله است که شما می توانید از طریق این بخش، آن ها را مدیریت، ویرایش یا حذف کنید یا به آن ها پاسخ بدهید.

در بخش بعدی که نمایش نام دارد، شما می توانید قالب ها و پوسته های مد نظر خود در وردپرس را آپلود نموده وآن ها مدیریت کنید.

گزینه بعدی مربوط به افزونه هاست. قطعا با نام افزونه یا اکستنشن آشنا هستید، در وردپرس نیز شما برای انجام برخی از کارها مثلا افزونه ها یا پلاگین های مربوط به شبکه های اجتماعی و ... از این بخش تنظیمات لازم را انجام دهید.

در بخش کاربران، شما می توانید کلیه اطلاعات مربوط به کاربران سایت شامل مدیر، نویسنده، ویراستار، کاربر عادی و ... را مشاهده کنید.

در قسمت ابزارها، ابزارهای وردپرس را مشاهده می کنید که می توانید تنظیمات لازم را بر روی آن ها انجام دهید.

گزینه نهایی نیز گزینه تنظیمات است که یکی از مهترین بخش های داشبورد وردپرس به شمار می رود، چرا که شما قادرید تنظیمات کلی وردپرس را از این بخش انجام دهید.

نتیجه گیری در انتها باید گفت آشنایی با داشبورد یا پیشخوان وردپرس، برای فعال نگه داشتن وبسایت، بسیار حائز اهمیت است، همانطور که مشاهده کردید، وردپرس ابزار چندان پیچیده و دشواری نیست و شما با کمی تمرین و تجربه می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در مقالات بعدی به بررسی جزء به جزء هریک از اجزاء پیشخوان می پردازیم. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

آموزش نحوه نصب وردپرس بر روی سی پنل Cpanel

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب…همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب بر روی cpanel و دیگری نصب بر روی direct admin است. شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به معرض نمایش بگذارید و دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، باید از این روش ها استفاده کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. یکی از رایج ترین روش ها، نصب وردپرس بر روی سی پنل است، در این مقاله قصد داریم نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی سی پنل (cpanel) را برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

نحوه نصب cpanel :

برای نصب وردپرس روی Cpanel لازم است ابتدا آخرین نسخه وردپرس را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید نیازی نیست حتما نسخه فارسی را دریافت کنید، زیرا وردپرس در نسخه اصلی خود، زبان فارسی را نیز قرار داده و شما می توانید در انتهای کار زبان را به فارسی تغییر دهید. پس از اینکه این مرحله را انجام دادید، با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سی پنل  http://yourdomain.com/cpanel شوید. سپس وارد فولدری شوید که فایل های شما بر روی هاست در آن فولدر قرار دارد. سپس بر روی گزینه File manager کلیک کرده، در این قسمت فولدری به نام public_html را مشاهده می کنید.

شما باید فایل های وردپرس خود را در این پوشه قرار داده و نصب کنید.

برای این کار بر روی گزینه upload کلیک کنید. فایل فشرده وردپرس را در آنجا آپلود کنید.

پس از آن بر روی فولدر کلیک راست کرده و Extract را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از انجام این کار بهتر است فایل زیپ را از داخل سی پنل پاک کنید تا فضای هاست بیهوده اشغال نشده و سایتتان سرعت بهتری داشته باشد.

پس از آن بر روی گزینه آبی رنگ وردپرس کلیک کرده و فایل های موجود در آن را همانطور که در بالا اشاره شد، به فولدر public_html منتقل کنید.

برای این کار همه فایل های موجود در فولدر وردپرس را انتخاب کنید و گزینه (select all) را انتخاب کنید. سپس کلیک راست کرده و Move را انتخاب کنید. سپس از مسیر مقصد در قسمت پایین صفحه، عبارت wordpress را حذف کنید و همه فایل ها را به مسیر public_html انتقال دهید.

ایجاد پایگاه داده ها پس از اینکه مراحل گفته شده را طی کردید، نوبت به یکی از مهمترین بخش های کار یعنی ایجاد پایگاه داده ها می رسد. اگر پایگاه داده را ایجاد نکنید، سایت شما برای دیگران نمایش داده نخواهد شد، زیرا برای نمایش یک سایت، لازم است تمام اطلاعات آن به صورت جدول در پایگاه داده ها دسته بندی شوند. برای اینکه پایگاه داده ها را بسازید، بر روی MySQL database در پنل هاست خود کلیک کنید.

صفحه ای مطابق شکل زیر پیش روی شما قرار می گیرد.

یک نام برای پایگاه داده خود انتخاب کرده و وارد کنید و بر روی Create database کلیک کنید. کمی در صفحه پایین بیایید تا به قسمت MySQL User برسید.

در این بخش لازم است یک نام کاربری و یک رمز عبور برای پایگاه داده خود انتخاب کنید. (سعی کنید از پسورد قوی برای این بخش استفاده کنید.) سپس بر روی Create User کلیک کنید. سپس در قسمت Add user database بر روی گزینه Add کلیک کنید تا این موارد اضافه شوند. پس از اینکه همه موارد فوق را انجام دادید و وردپرس بر روی سی پنل نصب شد، باید آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید تا مراحل پایانی را تکمیل کنید. اگر مشکلی در روند کار وجود نداشته باشد، پس از اینکه آدرس سایت را وارد کردید، صفحه ای مطابق این شکل برای شما باز می شود:

بر روی گزینه "بزن بریم" کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید. در آنجا اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. اطلاعات را وارد کرده و بر روی گزینه "فرستادن" کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید در آن صفحه گزینه "اجرای نصب" را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن نام کاربری و رمز عبور ورود به وردپرس را مشخص کنید.

در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس بر روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس بر روی سی پنل به طور کامل و به درستی انجام شود.

پس از آن شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد وردپرس شده و تنظیمات آن را انجام دهید.

همانطور که مشاهده کردید، مراحل نصب وردپرس بر روی سی پنل، کمی با مراحل نصب وردپرس بر روی لوکال هاست متفاوت است. بنابراین برای اینکه با چگونگی نصب وردپرس بر روی لوکال هاست نیز آشنا شوید، می توانید به مقاله قبلی مراجعه کنید.

نتیجه گیری

با به کارگیری این روش، شما به سادگی می توانید وردپرس را بر روی سی پنل نصب کرده و سایت خود را راه اندازی کنید. اما قسمت مهم و دشوارتر ماجرا پس از راه اندازی سایت آغاز می شود. شما برای اینکه بتوانید در کار خود موفقیت بیشتری داشته باشید، باید تولید محتوای مناسبی انجام داده و بر روی سئوی سایت خود تمرکز بیشتری به خرج دهید. باید با اجرای درست و اصولی سئو، مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و با تولید محتوای مناسب و رفع نیازهای مخاطب، مشتریان خود را حفظ کنید. در مورد مبحث سئو و اهمیت آن برای کسب و کار، بارها صحبت شده است و با توجه به دنیای مدرن و دیجیتالی امروز، اهمیت آن روز به روز رو به افزایش است. در مقاله بعدی نیز به چگونگی نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین می پردازیم. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

آموزش نحوه نصب وردپرس بر روی سی پنل Cpanel

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب…همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب بر روی cpanel و دیگری نصب بر روی direct admin است. شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به معرض نمایش بگذارید و دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، باید از این روش ها استفاده کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. یکی از رایج ترین روش ها، نصب وردپرس بر روی سی پنل است، در این مقاله قصد داریم نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی سی پنل (cpanel) را برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

نحوه نصب cpanel :

برای نصب وردپرس روی Cpanel لازم است ابتدا آخرین نسخه وردپرس را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید نیازی نیست حتما نسخه فارسی را دریافت کنید، زیرا وردپرس در نسخه اصلی خود، زبان فارسی را نیز قرار داده و شما می توانید در انتهای کار زبان را به فارسی تغییر دهید. پس از اینکه این مرحله را انجام دادید، با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سی پنل  http://yourdomain.com/cpanel شوید. سپس وارد فولدری شوید که فایل های شما بر روی هاست در آن فولدر قرار دارد. سپس بر روی گزینه File manager کلیک کرده، در این قسمت فولدری به نام public_html را مشاهده می کنید.

شما باید فایل های وردپرس خود را در این پوشه قرار داده و نصب کنید.

برای این کار بر روی گزینه upload کلیک کنید. فایل فشرده وردپرس را در آنجا آپلود کنید.

پس از آن بر روی فولدر کلیک راست کرده و Extract را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از انجام این کار بهتر است فایل زیپ را از داخل سی پنل پاک کنید تا فضای هاست بیهوده اشغال نشده و سایتتان سرعت بهتری داشته باشد.

پس از آن بر روی گزینه آبی رنگ وردپرس کلیک کرده و فایل های موجود در آن را همانطور که در بالا اشاره شد، به فولدر public_html منتقل کنید.

برای این کار همه فایل های موجود در فولدر وردپرس را انتخاب کنید و گزینه (select all) را انتخاب کنید. سپس کلیک راست کرده و Move را انتخاب کنید. سپس از مسیر مقصد در قسمت پایین صفحه، عبارت wordpress را حذف کنید و همه فایل ها را به مسیر public_html انتقال دهید.

ایجاد پایگاه داده ها پس از اینکه مراحل گفته شده را طی کردید، نوبت به یکی از مهمترین بخش های کار یعنی ایجاد پایگاه داده ها می رسد. اگر پایگاه داده را ایجاد نکنید، سایت شما برای دیگران نمایش داده نخواهد شد، زیرا برای نمایش یک سایت، لازم است تمام اطلاعات آن به صورت جدول در پایگاه داده ها دسته بندی شوند. برای اینکه پایگاه داده ها را بسازید، بر روی MySQL database در پنل هاست خود کلیک کنید.

صفحه ای مطابق شکل زیر پیش روی شما قرار می گیرد.

یک نام برای پایگاه داده خود انتخاب کرده و وارد کنید و بر روی Create database کلیک کنید. کمی در صفحه پایین بیایید تا به قسمت MySQL User برسید.

در این بخش لازم است یک نام کاربری و یک رمز عبور برای پایگاه داده خود انتخاب کنید. (سعی کنید از پسورد قوی برای این بخش استفاده کنید.) سپس بر روی Create User کلیک کنید. سپس در قسمت Add user database بر روی گزینه Add کلیک کنید تا این موارد اضافه شوند. پس از اینکه همه موارد فوق را انجام دادید و وردپرس بر روی سی پنل نصب شد، باید آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید تا مراحل پایانی را تکمیل کنید. اگر مشکلی در روند کار وجود نداشته باشد، پس از اینکه آدرس سایت را وارد کردید، صفحه ای مطابق این شکل برای شما باز می شود:

بر روی گزینه "بزن بریم" کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید. در آنجا اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. اطلاعات را وارد کرده و بر روی گزینه "فرستادن" کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید در آن صفحه گزینه "اجرای نصب" را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن نام کاربری و رمز عبور ورود به وردپرس را مشخص کنید.

در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس بر روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس بر روی سی پنل به طور کامل و به درستی انجام شود.

پس از آن شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد وردپرس شده و تنظیمات آن را انجام دهید.

همانطور که مشاهده کردید، مراحل نصب وردپرس بر روی سی پنل، کمی با مراحل نصب وردپرس بر روی لوکال هاست متفاوت است. بنابراین برای اینکه با چگونگی نصب وردپرس بر روی لوکال هاست نیز آشنا شوید، می توانید به مقاله قبلی مراجعه کنید.

نتیجه گیری

با به کارگیری این روش، شما به سادگی می توانید وردپرس را بر روی سی پنل نصب کرده و سایت خود را راه اندازی کنید. اما قسمت مهم و دشوارتر ماجرا پس از راه اندازی سایت آغاز می شود. شما برای اینکه بتوانید در کار خود موفقیت بیشتری داشته باشید، باید تولید محتوای مناسبی انجام داده و بر روی سئوی سایت خود تمرکز بیشتری به خرج دهید. باید با اجرای درست و اصولی سئو، مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و با تولید محتوای مناسب و رفع نیازهای مخاطب، مشتریان خود را حفظ کنید. در مورد مبحث سئو و اهمیت آن برای کسب و کار، بارها صحبت شده است و با توجه به دنیای مدرن و دیجیتالی امروز، اهمیت آن روز به روز رو به افزایش است. در مقاله بعدی نیز به چگونگی نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین می پردازیم. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

راهنمای نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست

در مقاله قبلی در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن توضیحاتی برای شما همراهان عزیز ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تری در این خصوص و همچنین نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست جهت طراحی سایت وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید. برای نصب و راه اندازی وردپرس شما می توانید به سه شیوه عمل کنید. این سه روش عبارتند از: نصب بر روی لوکال هاست (local host) نصب بر روی cpanel نصب بر روی direct admin در ابتدا به بررسی لوکال هاست و چگونگی نصب وردپرس بر روی…در مقاله قبلی در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن توضیحاتی برای شما همراهان عزیز ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تری در این خصوص و همچنین نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست جهت طراحی سایت وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید. برای نصب و راه اندازی وردپرس شما می توانید به سه شیوه عمل کنید. این سه روش عبارتند از:
  • نصب بر روی لوکال هاست (local host)
  • نصب بر روی cpanel
  • نصب بر روی direct admin
در ابتدا به بررسی لوکال هاست و چگونگی نصب وردپرس بر روی آن می پردازیم.

لوکال هاست چیست؟

در یک شبکه کامپیوتری لوکال هاست (localhost) به یک رایانه (حافظه) در حال اجرای یک برنامه اشاره دارد. در این شرایط کامپیوتر به عنوان یک سرور مجازی کار می کند. به این معنا که کامپیوتر یک جسم فیزیکی نیست بلکه یک سیستم است که درون آن برنامه دیگری (مثلا وردپرس) اجرا می شود. برای درک بهتر لوکال هاست را به عنوان راهی برای «تماس» با رایانه خود در زمینه شبکه در نظر بگیرید. شما در این حالت نیازی به خرید دامنه یا هاست ندارید، یعنی می توانید سایت خود را بر روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید، مشکلات آن را رفع کنید و در صورتی که همه چیز درست بود، نسبت به خرید دامنه و هاست و ثبت دامنه خود اقدام کنید.

چرا در وردپرس از لوکال هاست استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، یکی از روش های نصب وردپرس و استفاده از آن، نصب بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. مثلا زمانی که شما google.com را در مرورگر خود تایپ می کنید، مستقیم به آن آدرس هدایت خواهید شد، این حالت در لوکال هاست بر روی کامپیوتر شما انجام می شود. در حقیقت هارد شما به عنوان میزبان یا هاست عمل کرده که به آن لوکال هاست یا هاست محلی گفته می شود.

هدف از استفاده از لوکال هاست چیست؟

معمولا با این اهداف از لوکال هاست استفاده می شود:
  • تست سرعت: به عنوان یک مدیر شبکه، زمانی که شما قصد دارید اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و TCP / IP در وضعیت خوبی هستند می توانید با فرستادن درخواست ping به localhost یک آزمایش اتصال انجام دهید. برای مثال، اگر شما از ویندوز استفاده می کنید، می توانید خط فرمان را باز کنید و "ping localhost" یا "ping 127.0.0.1" را وارد کنید. این کار نشان می دهد که وضعیت شبکه به چه صورت است و شما می توانید بلافاصله هر گونه مشکلی را رفع کنید.
  • تست وبسایت و مباحث آموزشی: در بسیاری از موارد، شما تنها قصد ارائه آموزش یا تست وبسایت خود را دارید، در این صورت نیازی به خرید هاست یا دامنه ندارید، بنابراین می توانید از لوکال هاست استفاده کنید تا هم مهارت های خود را در زمینه طراحی سایت افزایش دهید، هم به آموزش های مد نظر خود بپردازید، در عین حال مشکلات احتمالی سایت را نیز برطرف کنید و در صورتی که تمایل به ایجاد سایت خود برای دسترس عموم داشتید، اقدام به خرید هاست و دامنه کنید.

نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست:

برای نصب وردپرس در لوکال هاست معمولا از دو لوکال هاست Xampp و Wamp استفاده می‌کنیم. البته Xampp همه گیر تر است، بنابراین در این آموزش نیز ما از این لوکال هاست استفاده کرده ایم. پیش از شروع عملیات، آخرین نسخه از برنامه های xampp و وردپرس را دانلود کنید. سپس مانند هر نرم افزار معمول دیگری، آن را نصب کنید. (مسیر پیش فرض را در c://xamp قرار دهید. پس از نصب برنامه، آن را باز کرده و زبان انگلیسی انتخاب کنید، سپس در صفحه پیش رو دکمه Start  را فشار داده و گزینه هایApache  و  MySQL، را جهت نصب وردپرس فعال کنید. در این حین اگر اجازه دسترسی از شما پرسیده شد، Allow Access را انتخاب کنید.

حال مرورگر خود را باز کرده و کلمه localhost را در قسمت آدرس تایپ کنید تا وارد شوید.در اینجا می توانید یا بر روی گزینه phpmyadmin  کلیک کنید یا وارد آدرس localhost/phpmyadmin شوید تا صفحه مدیریت پایگاه داده ها یا دیتابیس برایتان نمایش داده شود.

برای اینکه بتوانیم وردپرس را بر روی لوکال هاست نصب کنیم، به یک پایگاه داده احتیاج داریم، بنابراین با کلیک بر روی گزینه New در قسمت بالا سمت چپ، یک پایگاه داده جدید می سازیم.

در این صفحه، نام دلخواهی برای دیتابیس خود انتخاب کنید، در قسمت collection نیز مقدار utf_persian_ci را انتخاب کرده و در نهایت Create را فشار دهید.

دیتابیس مد نظر شما ایجاد شد. اکنون به درایو C رفته و وارد فولدر Xampp شوید. از بین فولدرهای موجود، htdocs را پیدا کرده و وارد شوید. در این فولدر، اطلاعاتی به صورت پیش فرض قرار دارند که در صورتی که به آن ها نیاز ندارید، می توانید آن ها را پاک کنید. پس از پاک کردن محتویات htdocs، فایل فشرده وردپرس را که قبلا دانلود کرده ایم در این فولدر قرار داده و از حال فشرده خارج می کنیم. مانند عکس زیر:

در این مرحله نصب وردپرس بر روی لوکال هاست آغاز می شود. برای این منظور مرورگر خود را باز کرده و عبارت  localhost را در قسمت آدرس تایپ کنید. بر روی عبارت "بزن بریم" کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. در این مرحله لازم است اطلاعات دیتابیس را وارد کنید.

نام پایگاه داده ها: نامی که در قسمت phpmyadmin انتخاب کرده بودید. نام کاربری : root رمز : در این عملیات چون رمز تعریف نمی شود، این قسمت را خالی بگذارید. پس از تکمیل این قسمت، بر روی دکمه "فرستادن" و پس از آن بر روی "نصب راه اندازی" کلیک کنید. در مرحله بعد، اطلاعات سایت خود را وارد کنید، شما می توانید بعدا در صورت نیاز این اطلاعات را ویرایش کنید. سپس بر روی گزینه راه اندازی وردپرس کلیک کنید. موفق شدید! وردپرس بر روی لوکال هاست نصب و راه اندازی شده و شما می توانید با وارد کردن آدرس لوکال هاست در مرورگر خود وارد سایت شده و سایت خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز تغییراتی را روی آن اعمال کرده و مشکلات مربوط به آن را رفع کنید.

همانطور که گفته شد لوکال هاست، بهترین گزینه برای افراد تازه کار و کسانی است که می خواهند تجربه بیشتری در زمینه طراحی سایت به دست بیاورند. پس وقت را تلف نکنید، همین حالا این کار را انجام دهید. در مقالات بعدی به بررسی و چگونگی نصب وردپرس بر روی Cpanel و Direct admin می پردازیم، با ما همراه باشید. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

تولید محتوا چیست و اصول اصلی تولید محتوا سئو محور برای وردپرس به چه صورت است ؟

تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟…تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟ آیا در هنگام نگارش محتوا، به عناوین و تیترها نیز به اندازه متن اصلی توجه می کنید؟ با فونت مناسب برای نوشتن محتوا تا چه حد آشنایی دارید؟ آیا می دانید تفاوت محتوای سئو محور و برند محور در چیست؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را به دست آورید، بهتر است تا انتها همراه مقاله ما باشید.

اصول تولید محتوا به چه معناست و مهمترین اصول تولید محتوا کدامند؟

مرحله اول برای راه اندازی یک سایت طراحی سایت است. اما مرحله دوم که موجب بالا رفتن کیفیت سایت طراحی شده می شود، تولید محتوای درست و مناسب است. به مجموعه اصولی که در زمان تولید محتوا، به شما کمک می کنند تا کیفیت سایت خود را افزایش دهید، اصول تولید محتوا گفته می شود. مهمترین اصول تولید محتوا عبارتند از:
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده به جا از آن ها در متن: همانطور که می دانید، کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در تولید محتوا و دیده شدن محتوا توسط موتورهای جستجو ایفا می کنند. پس سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با متن و مناسبی را انتخاب کنید و از آن ها به اندازه در متن و عناوین خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید هرگز در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید، چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • نوشتن یک محتوای خوب، منحصر به فرد، مفید و تا حدودی طولانی: کپی کردن و نوشتن محتوای تکراری، به شدت بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد. پس هرگز از محتوای کپی برای وبسایت خود استفاده نکنید. از طرف دیگر، اگر محتوای تولیدی توسط شما، از لحاظ تعداد کلمات، کمتر از حد مورد انتظار باشد، ممکن است به عنوان اسپم تشخیص داده شود و این موضوع برای شما سودی نخواهد داشت، از طرف دیگر، محتوای بیش از حد طولانی نیز ممکن است برای مخاطب خسته کننده باشد، پس سعی کنید محتوای خود را نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه بنویسید. همچنین باید از مطالب مفید و مورد نیاز مخاطبان در نوشتن محتوا استفاده کنید.
  • انتخاب یک موضوع پرمخاطب برای مقاله: زمانی که شما می خواهید شروع به نوشتن کنید، باید ابتدا از خود سوال کنید: هدف من از نوشتن این مقاله چیست؟ آیا این محتوا برای مخاطبان من مفید و جذاب خواهد بود؟ آیا خودم به محتوای متنی که می نویسم اطمینان کامل دارم؟ آیا متن نوشته شده برای عامه مردم قابل درک و جذب کننده است؟ و ... پس از اینکه این سوالات را از خود پرسیدید، نوبت به انتخاب موضوع برای مقاله رسیده است. در این مرحله خود را به جای مخاطبان خود بگذارید. ببینید بیشتر از چه مقالاتی و چه موضوعاتی استقبال می کنند. می توانید در بین مقالات قبلی خود گشتی بزنید و ببینید کدام یک از آن ها بیشتر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته اند و با توجه به آن ها موضوعات بعدی خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید در بخش کامنت های سایت خود یا رقبای خود به دنبال سوالات و پرسش های مخاطبان باشید و با توجه به آن ها، موضوع مناسبی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که در نظر گرفتن خواست و نیاز مخاطب در کنار نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و مفید، باید جزو اولویت های شما در تولید محتوا باشند.
  • استفاده از تیترها و عناوین جذاب: نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شود، اما بسیار حائز اهمیت است، توجه به تیترها و عناوین مقاله است. عناوین مانند ویترینی برای محتوای نوشته شده توسط شما هستند. باید در انتخاب آن ها دقت کنید. هرگز از عناوین تکراری استفاده نکنید، از عناوین خیلی کوتاه یا بلند نیز استفاده نکنید. همچنین برای جذب بیشتر مخاطب، عنوانی غیر مرتبط با متن اصلی مقاله نیز انتخاب نکنید، زیر این کار بر روی مخاطب تاثیر منفی خواهد داشت. سعی کنید با کمی فکر و جستجو در گوگل، عناوین ناب و جالب توجهی برای محتوای خود در نظر بگیرید که در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب کنند. همچنین برای تولید محتوای عالی میبایست به‌اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید تا بتوانید از تجربیات خود در این زمینه بهره ببرید.

تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولید شده چقدر است ؟

همانطور که می دانید یک تصویر می تواند هزاران کلمه ارزشمند در خود داشته باشد. همچنین یک تصویر مناسب می تواند تأثیر زیادی بر چگونگی تفسیر متن داشته باشد. تصویر مناسب می تواند نکات اصلی محتوا را مشخص تر کند، به همین دلیل است که بازاریابان محتوا همیشه از تصاویر در مقاله های خود استفاده می کنند. با وجود اینکه متن و محتوای تولیدی، برای موتورهای جستجو با ارزش تر هستند، اما تصاویر نیز نقش مهمی در جذب مخاطب ایفا می کنند. زیرا حدود ۹۰ درصد از اطلاعاتی که در ذهن ذخیره می شوند، از طریق بینایی و به صورت بصری هستند. پس سعی کنید در کنار متن جذاب و منحصر به فرد، از تصاویر مناسب و جالبی نیز برای مقالات خود استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

فونت مناسب برای تولید محتوا چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید نوع فونت انتخابی در تولید محتوا می تواند تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و بهبود تجربه کاربری ایفا کند. مثلا اگر فونت انتخابی شما خیلی ریز، خیلی درشت، ناخوانا یا نامفهوم باشد، مخاطبان تمایلی به خواندن محتوای شما نخواهند داشت. بنابراین باید به اندازه، نوع و رنگ فونت خود توجه زیادی داشته باشید و آن ها را به دقت انتخاب کنید. مثلا اندازه ۱۰ تا ۳۳ پیکسل برای نوشتن یک مقاله معمولی اندازه استانداردی به حساب می آید. همچنین سعی کنید برای تیترها، عناوین و بخش هایی از متن که نیاز به تاکید بیشتر دارند، از فونت بزرگتر یا بولد شده استفاده کنید. از طرفی، می توانید برای تاکید بیشتر بر روی مطلبی خاص، یا قسمتی که می خواهید توسط خواننده حتما مورد توجه قرار بگیرد، از رنگ های مختلفی استفاده کنید. نوع فونت خود را می تواند بر اساس سلیقه خود و از بین خطوط ایرانی B Nazani, Roya و ... انتخاب کنید. علاوه بر فونت، باید فاصله بین خطوط و کلمات را به درستی رعایت کنید و از اندازه های استاندارد استفاده کنید تا متن شما قابلیت خوانایی بیشتری داشته باشد. همه موارد گفته شده می توانند در سئوی سایت شما و بیشتر دیده شدن برند شما نیز تاثیر داشته باشند. در ادامه به بررسی محتوای سئو محور و برند محور می پردازیم.

محتوای سئو محور چیست؟

زمانی که شما اقدام به نوشتن مقاله و تولید محتوا برای سایت خود می کنید، باید مقاله شما به نحوی در دسترس خوانندگان و مخاطبان قرار بگیرد. برای این کار باید محتوای شما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و با توجه به نکات مربوط به سئو، رتبه بندی شود. به محتوایی که بر اساس نکات مربوط به سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو نوشته می شود و هدف اصلی تولید آن محتوا، بیشتر دیده شدن وبسایت و کسب رتبه مناسب در رتبه بندی موتورهای جستجو است، محتوای سئو محور گفته می شود. اگر شما محتوای بی هدفی تولید کرده باشید یا آن را برای سئو بهینه سازی نکرده باشید، نمی توانید امیدوار باشید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورید، در این هنگام، وقت آن است که یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای خود در نظر بگیرید. برای این کار لازم است:
  • اهداف خود را از تولید محتوای مد نظر خود مشخص کنید: مثلا تعیین کنید بیشتر در چه زمینه ای قصد دارید محتوا تولید کنید، آیا بیشتر محتوای متنی را مد نظر دارید یا به تولید محتوا به صورت ویدئو یا پادکست نیز علاقه مند هستید؟ آیا محتوای شما بیشتر جنبه کاری و تبلیغاتی دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.
  • مخاطب خود را بشناسید: لازم است بدانید برای چه مخاطبانی محتوا تولید می کنید. آیا نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان شما را تشکیل می دهند یا قشربزرگسال و سالمند جامعه؟ آیا بانوان بیشتر مخاطب شما هستند یا آقایان؟ آیا قشر خاصی از جامعه، مثلا وکلا، پزشکان، مهدنسین و ... مخاطب شما هستند یا عموم مردم از سایت شما استفاده می کنند و ... با شناسایی مخاطبان خود، می توانید محتوای بهتر و مفیدتری برای آن ها تولید کنید.
  • یک تقویم محتوایی درست کنید: زمانی که بدانید باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهید، می توانید با نظم و ترتیب بیشتری کارهای خود را جلو ببرید. برای تولید محتوا نیز بهتر است به همین ترتیب عمل کنید. بهتر است یک تقویم محتوایی درست کرده و از قبل مقالات یا موضوعاتی را که قصد دارید مورد بررسی قرار دهید در آن بنویسید و بر اساس آن برنامه جلو بروید. این کار به شما کمک می کند که به یک برنامه منظم دست پیدا کنید (به خصوص اگر بخواهید به طور منظم به تولید محتوا بپردازید)، و همچنین موجب افزایش بازده شما خواهد شد.
  • آنالیز کنید، آنالیز کنید و بازهم آنالیز کنید: در نهایت لازم است کار خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. پیش از آن که مطالب خود را منتشر کنید، آن ها را بار دیگر مرور کنید، نقاط قوت و ضعف آن ها را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر کار کنید. از نظرات و کامنت هایی که دریافت می کنید ببینید مطالب شما تا چه حدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و بازخورد آن ها را در این رابطه ببینید. سپس سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و بر روی نقاط قوت خود بیشتر تمرکز کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید: همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در جای درست، می تواند تا حد زیادی در سئوی یک سایت و بهتر دیده شدن محتوا تاثیر داشته باشد. پس هرگز استفاده از آن ها را فراموش نکنید، از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با متن استفاده کنید و بار دیگر تاکید می کنیم در استفاده از آن ها اعتدال را رعایت کنید.
  • از عکس و تصاویر نیز در محتوای خود استفاده کنید: این مورد نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه یک محتوای سئو محور و جذب کننده داشته باشید، استفاده از تصاویر مناسب و جالب را فراموش نکنید.
در این قسمت تا حدی با محتوای سئو محور و نحوه تولید محتوا بر پایه سئو آشنا شدید، در ادامه قصد داریم به بررسی محتوای برند محور و تفاوت ها و شباهت های آن با محتوای سئو محور بپردازیم.

محتوای برند محور چیست؟

یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه تولید کنندگان محتوا قرار داشته است، این است که محتوای خود را به نحو برند محور تولید کنند، به این ترتیب که امضای محصولات یا خدمات آن ها، پای محتوایشان باشد و مخاطب با خواندن محتوا، ارتباط آن را با برند مربوطه حس کند. اما این کار چگونه انجام می شود؟ برای اینکه بتوانید بین محتوا و برند خود ارتباطی شکل دهید، لازم است این موارد را رعایت کنید:
  • ایجاد وجه تشابه بین لوگوی برند و محتوای تولید شده: شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه ممکن است یک لوگو با یک متن نوشتاری وجه تشابه داشته باشد؟ در جواب باید گفت منظور از وجه تشابه، ایجاد یک حالت یکپارچه و مرتبط بین این دو است. اجازه بدهید با ذکر مثالی این موضوع را واضح تر بیان کنیم. بیایید در نظر بگیریم که طراحی لوگوی برند شما پیرامون رنگ قرمز، سفید و آبی است. وقتی بازدیدکننده مقداری در سایت شما وقت بگذراند، برند شما را با رنگی که در طراحی آن استفاده کرده اید ربط می دهد. بنابراین شما اگر در جای دیگری مثلا در شبکه های اجتماعی و ... از رنگی غیر از این رنگ ها استفاده کنید، مخاطب نمی تواند ارتباطی با برندتان برقرار کند. برای اینکه بتوانید این یکپارچگی را حفظ کنید، لازم است در محتوای تولیدی نیز خود از این رنگ ها استفاده کنید و حتی می توانید لوگوی کوچکی از برند خود را نیز در قسمت بالای محتوای خود قرار دهید.
  • امضای مخصوص به خود و برند خود را در محتوای تولیدی داشته باشید: هر برندی امضای مخصوص به خود را دارد. شما نیز سعی کنید این را پیدا کرده و در تولید محتوا پیاده سازی کنید. منظور از این کار، این است که زمانی که بیننده ای متن یا محتوایی که توسط شما نوشته شده است را می خواند، به راحتی بتواند نتیجه بگیرد این متن مربوط به کدام برند یا نام تجاری است. حتی پیش از آنکه همه محتوای تولید شده را بخواند، با دیدن عبارت خاصی در متن بتواند ببیند درباره کدام محصول یا برند است. این موضوع را می توانید در تمام برندهای معروف و مشهور جهان به وضوح ببینید. مشخصه شما می تواند در نوع جملات استفاده شده در متن، میزان محاوره ای بودن جملات، استفاده از یک عبارت یا جمله به خصوص و ... باشد.
  • مخاطبان خود را به تولید محتوا برای برندتان تشویق کنید: تولید محتوا توسط کاربران یا UGC نوعی محتوا است که توسط مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد می شود نه توسط خود شما یا تیم بازاریابی شما. البته این کار، هنوز به شکل گسترده بین برندهای مختلف همه گیر نشده است، اما می تواند مشوق خوبی برای مخاطبانتان باشد تا برند شما را با استفاده از این نوع تولید محتوا بشناسند و به دیگران معرفی کنند.
  • ارزش محتوای خود را با برندتان هماهنگ کنید: زمانی که محتوایی تولید می کنید یا مقاله ای برای سایت خود می نویسید، هدف خود را از تولید آن محتوا مشخص کنید. آیا صرفا آن مقاله را برای بحث سئوی سایت و دیده شدن مقاله نوشته اید یا قصد دارید برند خود را با استفاده از آن به دیگران معرفی کنید؟ محتوایی که تولید می کنید باید منطبق با ارزش های برندسازی باشد. ارزش های برند یا شرکت خود را در مقاله یا محتوای تولیدی در نظر بگیرید. اهداف و آینده کوتاه مدت را در نظر نگیرید، بلکه سعی کنید اهداف بلند مدت شرکت یا برند خود را در نظر داشته باشید و از آن ها در تولید محتوا بهره ببرید.
پس به طور کلی اگر تنها قصد تولید محتوا برای سئو و بازدید بیشتر سایت خود را دارید، می توانید از محتوای سئو محور و معمول استفاده کنید، اما اگر قصد برندسازی یا معرفی برند یا شرکت خود را دارید، بهتر است کمی حرفه ای تر عمل کرده و مواردی که در اینجا گفته شد را بیشتر در تولید محتوا در نظر داشته باشید. در نهایت باید گفت که تولید محتوا، تنها نوشتن یک مقاله یا ترجمه یک متن و قرار دادن آن در سایت یا وبلاگ نیست، تولید محتوا کاری فراتر و مهمتر از اینهاست، شما باید بتوانید از این طریق بیشتر به مخاطب خود نزدیک شوید، به سوالات آن ها پاسخ دهید، دانش آن ها را بیفزایید و در عین حال بتوانید مخاطبان بیشتری نیز برای خود جذب کنید و مخاطبان قدیمی خود را نیز حفظ کنید. این مقاله راهنمای کوچکی برای شما در این مسیر طولانی، مهم، لذت بخش و نسبتا دشوار است، اما برای موفقیت در زمینه تولید محتوا، باید بنویسید، بنویسید و بنویسید تا بتوانید با کسب تجربه کافی در این راه همواره موفق و موفق تر باشید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

وردپرس چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای افراد تازه کار در زمینه طراحی وب سایت پیش بیاید، این است که وردپرس چیست؟ چرا باید از وردپرس برای ایجاد سایت خود استفاده کنیم؟ مزیت های این ابزار به نسبت دیگر ابزارهای مشابه چیست؟ معایب آن کدامند؟ چگونه می توان وردپرس را دریافت کرد؟ و ... در پاسخ باید بگوییم وردپرس یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب ترین ابزارهای منبع باز (اپن سورس) برای طراحی سایت با وردپرس است که به زبان PHP نوشته شده است. این در حالیست که وردپرس احتمالا ساده ترین و قدرتمند ترین سیستم وبلاگ…یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای افراد تازه کار در زمینه طراحی وب سایت پیش بیاید، این است که وردپرس چیست؟ چرا باید از وردپرس برای ایجاد سایت خود استفاده کنیم؟ مزیت های این ابزار به نسبت دیگر ابزارهای مشابه چیست؟ معایب آن کدامند؟ چگونه می توان وردپرس را دریافت کرد؟ و ... در پاسخ باید بگوییم وردپرس یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب ترین ابزارهای منبع باز (اپن سورس) برای طراحی سایت با وردپرس است که به زبان PHP نوشته شده است. این در حالیست که وردپرس احتمالا ساده ترین و قدرتمند ترین سیستم وبلاگ نویسی و سیستم مدیریت محتوای وب سایت یا CMS  موجود نیز می باشد. بسیاری از وبسایت های مشهور، برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کرده اند. شاید بگویید من تا به حال برنامه نویسی نکرده و سایتی طراحی نکرده ام، چگونه می توانم از وردپرس استفاده کنم؟ مشکلی وجود ندارد، با وردپرس، ساختن وبسایت شما بدون نوشتن یک خط کد یا دانستن هر چیزی در مورد HTML و به آسانی انجام می شود. همانطور که گفته شد وردپرس به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار، یکی از محبوب ترین ابزارهای ایجاد وبسایت در جهان نیز به شمار می رود که در ادامه این ویژگی ها را ذکر می کنیم.

چرا در طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم ؟

وردپرس ویژگی های خوب و مثبت بسیاری دارد که آن را در بین طراحان سایت و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار محبوب کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:
  • رایگان بودن وردپرس: این ابزار به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند از آن برای طراحی حرفه ای سایت بهره ببرند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که خود ابزار وردپرس به تنهایی رایگان است و دیگر مراحلی که برای ایجاد یک وبسایت باید طی شوند، مثلا هاست، پوسته های مختلف ورپرس و ... همه خریدنی و غیر رایگان می باشند. اما اگر قصد شما راه اندازی یک وبسایت ساده و پایه باشد، می توانید بدون هیچ هزینه اضافه ای این کار را با وردپرس انجام دهید.
  • امکان مدیریت آسان: مدیریت وردپرس بسیار ساده است. کافیست آشنایی نسبی با وردپرس و محیط آن داشته باشید در این صورت می توانید به سادگی به مدیریت آن بپردازید. در مقالات بعدی آموزش های لازم در این زمینه را خدمت شما همراهان ارائه خواهیم کرد.
  • سادگی ابزار وردپرس و توانایی یادگیری آسان: مطالب آموزشی بسیار زیادی در مورد وردپرس در سایت های مختلف وجود دارد و از آنجا که ابزار پیچیده ای نیست، امکان یادگیری آن بسیار ساده است و پس از آن به راحتی می توانید سایت خود را مدیریت کنید.
  • ایمن بودن وردپرس: وردپرس ابزار ایمنی برای مدیریت محتوا و ایجاد وبسایت به حساب می آید و این موضوع موجب شده تا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.
  • ظاهر زیبا: قالب های زیادی برای وردپرس در سطح اینترنت وجود دارد که شما می توانید با خرید و استفاده از آن ها ظاهر زیبا و منحصر به فردی به سایت خود بدهید.
  • سئوی عالی در وردپرس: وردپرس از سئوی فوق العاده ای برخوردار است. وردپرس نسبت به دیگر ابزارهای ایجاد سایت مانند جوملا و ... دارای سئوی قویتری است و شما می توانید به راحتی و بدون هزینه اضافی و با استفاده از افزونه هایی که برای این کار در اختیار شما قرار گرفته اند، سئوی سایت خود را انجام دهید. از آنجا که در دنیای دیجیتال امروزی، سئو حرف اول را در موفقیت وبسایت ها می زند، این نکته برای صاحبان مشاغل بسیار حائز اهمیت است.

چگونه وردپرس را دریافت کنیم؟

بر خلاف نرم افزار دسکتاپ سنتی، وردپرس به صورت آنلاین اجرا می شود. هیچ نرم افزاری برای نصب بر روی کامپیوتر شما وجود ندارد و شما به هیچ ابزار یا برنامه خاصی برای این کار نیاز ندارید. شما می توانید وب سایت خود را از هر جایی که اتصال به اینترنت وجود دارد و شما به آن دسترسی دارید به روز کنید. حتی برنامه های موبایل وردپرس به صورت رایگان برای تلفن های آیفون و آندروید نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

روش های استفاده از وردپرس:

روش های مختلفی برای استفاده از وردپرس وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. ♦ یکی از این روش ها استفاده از سایت wordpress.com است. WordPress.com نسخه میزبان (هاست) است. به این معنا که وب سایت شما در سرورهای رسمی وردپرس اجرا می شود. اکنون می توانید به آنجا بروید و در عرض چند دقیقه یک وب سایت را به صورت رایگان و بدون هیچ مشکلی ایجاد کنید. البته محدودیت هایی در WordPress.com برای شما وجود دارد. مثلا نمی توانید از همه تم های موجود یا افزونه های وردپرس استفاده کنید. (این افزونه ها مینی برنامه هایی هستند که ویژگی های خاصی را به وب سایت شما اضافه می کنند). همچنین اگر میخواهید از نام دامنه خود استفاده کنید، باید هزینه اندکی بپردازید. با این حال WordPress.com بسیار ایمن است و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و همانطور که گفته شد راه اندازی یک سایت پایه و ساده در آن کاملا رایگان است.

♦ روش دیگر استفاده از سایت wordpress.org است. WordPress.org نسخه سلف هاستد است. یعنی هنگامی که از این نسخه استفاده می کنید، کنترل کاملی بر طراحی و قابلیت وب سایت خود دارید و می توانید وبسایت خود را به هر شکلی که می خواهید طراحی کنید. این بزرگترین مزیت wordpress.org نسبت به wordpress.com است. شما باید با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو نمونه برای شما مناسب تر هستند.

راهنمای وردپرس

با توجه به گستردگی جامعه مجازی در دنیای امروزی، یادگیری از طریق اینترنت، امری دور از دسترس و دشوار نیست. هر دو سایت WordPress.org و WordPress.com انجمن هایی برای راهنمایی کاربران در این زمینه ایجاد کرده اند. وب سایت های آموزش مستقل (مانند WP Apprentice) نیز از این امر پشتیبانی می کنند و البته، صدها کتاب و مقاله آموزشی در مورد وردپرس نیز برای کمک به شما در این مسیر نه چندان دشوار وجود دارد. ما نیز قصد داریم آموزش های جامع و کاملی برای تازه کاران در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم، در مقالات بعدی منتظر آموزش های ما در این زمینه باشید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران

تولید محتوا چیست و اصول اصلی تولید محتوا سئو محور برای وردپرس به چه صورت است ؟

تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟…تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟ آیا در هنگام نگارش محتوا، به عناوین و تیترها نیز به اندازه متن اصلی توجه می کنید؟ با فونت مناسب برای نوشتن محتوا تا چه حد آشنایی دارید؟ آیا می دانید تفاوت محتوای سئو محور و برند محور در چیست؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را به دست آورید، بهتر است تا انتها همراه مقاله ما باشید.

اصول تولید محتوا به چه معناست و مهمترین اصول تولید محتوا کدامند؟

مرحله اول برای راه اندازی یک سایت طراحی سایت است. اما مرحله دوم که موجب بالا رفتن کیفیت سایت طراحی شده می شود، تولید محتوای درست و مناسب است. به مجموعه اصولی که در زمان تولید محتوا، به شما کمک می کنند تا کیفیت سایت خود را افزایش دهید، اصول تولید محتوا گفته می شود. مهمترین اصول تولید محتوا عبارتند از:
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده به جا از آن ها در متن: همانطور که می دانید، کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در تولید محتوا و دیده شدن محتوا توسط موتورهای جستجو ایفا می کنند. پس سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با متن و مناسبی را انتخاب کنید و از آن ها به اندازه در متن و عناوین خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید هرگز در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید، چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • نوشتن یک محتوای خوب، منحصر به فرد، مفید و تا حدودی طولانی: کپی کردن و نوشتن محتوای تکراری، به شدت بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد. پس هرگز از محتوای کپی برای وبسایت خود استفاده نکنید. از طرف دیگر، اگر محتوای تولیدی توسط شما، از لحاظ تعداد کلمات، کمتر از حد مورد انتظار باشد، ممکن است به عنوان اسپم تشخیص داده شود و این موضوع برای شما سودی نخواهد داشت، از طرف دیگر، محتوای بیش از حد طولانی نیز ممکن است برای مخاطب خسته کننده باشد، پس سعی کنید محتوای خود را نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه بنویسید. همچنین باید از مطالب مفید و مورد نیاز مخاطبان در نوشتن محتوا استفاده کنید.
  • انتخاب یک موضوع پرمخاطب برای مقاله: زمانی که شما می خواهید شروع به نوشتن کنید، باید ابتدا از خود سوال کنید: هدف من از نوشتن این مقاله چیست؟ آیا این محتوا برای مخاطبان من مفید و جذاب خواهد بود؟ آیا خودم به محتوای متنی که می نویسم اطمینان کامل دارم؟ آیا متن نوشته شده برای عامه مردم قابل درک و جذب کننده است؟ و ... پس از اینکه این سوالات را از خود پرسیدید، نوبت به انتخاب موضوع برای مقاله رسیده است. در این مرحله خود را به جای مخاطبان خود بگذارید. ببینید بیشتر از چه مقالاتی و چه موضوعاتی استقبال می کنند. می توانید در بین مقالات قبلی خود گشتی بزنید و ببینید کدام یک از آن ها بیشتر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته اند و با توجه به آن ها موضوعات بعدی خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید در بخش کامنت های سایت خود یا رقبای خود به دنبال سوالات و پرسش های مخاطبان باشید و با توجه به آن ها، موضوع مناسبی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که در نظر گرفتن خواست و نیاز مخاطب در کنار نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و مفید، باید جزو اولویت های شما در تولید محتوا باشند.
  • استفاده از تیترها و عناوین جذاب: نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شود، اما بسیار حائز اهمیت است، توجه به تیترها و عناوین مقاله است. عناوین مانند ویترینی برای محتوای نوشته شده توسط شما هستند. باید در انتخاب آن ها دقت کنید. هرگز از عناوین تکراری استفاده نکنید، از عناوین خیلی کوتاه یا بلند نیز استفاده نکنید. همچنین برای جذب بیشتر مخاطب، عنوانی غیر مرتبط با متن اصلی مقاله نیز انتخاب نکنید، زیر این کار بر روی مخاطب تاثیر منفی خواهد داشت. سعی کنید با کمی فکر و جستجو در گوگل، عناوین ناب و جالب توجهی برای محتوای خود در نظر بگیرید که در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب کنند. همچنین برای تولید محتوای عالی میبایست به‌اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید تا بتوانید از تجربیات خود در این زمینه بهره ببرید.

تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولید شده چقدر است ؟

همانطور که می دانید یک تصویر می تواند هزاران کلمه ارزشمند در خود داشته باشد. همچنین یک تصویر مناسب می تواند تأثیر زیادی بر چگونگی تفسیر متن داشته باشد. تصویر مناسب می تواند نکات اصلی محتوا را مشخص تر کند، به همین دلیل است که بازاریابان محتوا همیشه از تصاویر در مقاله های خود استفاده می کنند. با وجود اینکه متن و محتوای تولیدی، برای موتورهای جستجو با ارزش تر هستند، اما تصاویر نیز نقش مهمی در جذب مخاطب ایفا می کنند. زیرا حدود ۹۰ درصد از اطلاعاتی که در ذهن ذخیره می شوند، از طریق بینایی و به صورت بصری هستند. پس سعی کنید در کنار متن جذاب و منحصر به فرد، از تصاویر مناسب و جالبی نیز برای مقالات خود استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

فونت مناسب برای تولید محتوا چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید نوع فونت انتخابی در تولید محتوا می تواند تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و بهبود تجربه کاربری ایفا کند. مثلا اگر فونت انتخابی شما خیلی ریز، خیلی درشت، ناخوانا یا نامفهوم باشد، مخاطبان تمایلی به خواندن محتوای شما نخواهند داشت. بنابراین باید به اندازه، نوع و رنگ فونت خود توجه زیادی داشته باشید و آن ها را به دقت انتخاب کنید. مثلا اندازه ۱۰ تا ۳۳ پیکسل برای نوشتن یک مقاله معمولی اندازه استانداردی به حساب می آید. همچنین سعی کنید برای تیترها، عناوین و بخش هایی از متن که نیاز به تاکید بیشتر دارند، از فونت بزرگتر یا بولد شده استفاده کنید. از طرفی، می توانید برای تاکید بیشتر بر روی مطلبی خاص، یا قسمتی که می خواهید توسط خواننده حتما مورد توجه قرار بگیرد، از رنگ های مختلفی استفاده کنید. نوع فونت خود را می تواند بر اساس سلیقه خود و از بین خطوط ایرانی B Nazani, Roya و ... انتخاب کنید. علاوه بر فونت، باید فاصله بین خطوط و کلمات را به درستی رعایت کنید و از اندازه های استاندارد استفاده کنید تا متن شما قابلیت خوانایی بیشتری داشته باشد. همه موارد گفته شده می توانند در سئوی سایت شما و بیشتر دیده شدن برند شما نیز تاثیر داشته باشند. در ادامه به بررسی محتوای سئو محور و برند محور می پردازیم.

محتوای سئو محور چیست؟

زمانی که شما اقدام به نوشتن مقاله و تولید محتوا برای سایت خود می کنید، باید مقاله شما به نحوی در دسترس خوانندگان و مخاطبان قرار بگیرد. برای این کار باید محتوای شما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و با توجه به نکات مربوط به سئو، رتبه بندی شود. به محتوایی که بر اساس نکات مربوط به سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو نوشته می شود و هدف اصلی تولید آن محتوا، بیشتر دیده شدن وبسایت و کسب رتبه مناسب در رتبه بندی موتورهای جستجو است، محتوای سئو محور گفته می شود. اگر شما محتوای بی هدفی تولید کرده باشید یا آن را برای سئو بهینه سازی نکرده باشید، نمی توانید امیدوار باشید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورید، در این هنگام، وقت آن است که یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای خود در نظر بگیرید. برای این کار لازم است:
  • اهداف خود را از تولید محتوای مد نظر خود مشخص کنید: مثلا تعیین کنید بیشتر در چه زمینه ای قصد دارید محتوا تولید کنید، آیا بیشتر محتوای متنی را مد نظر دارید یا به تولید محتوا به صورت ویدئو یا پادکست نیز علاقه مند هستید؟ آیا محتوای شما بیشتر جنبه کاری و تبلیغاتی دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.
  • مخاطب خود را بشناسید: لازم است بدانید برای چه مخاطبانی محتوا تولید می کنید. آیا نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان شما را تشکیل می دهند یا قشربزرگسال و سالمند جامعه؟ آیا بانوان بیشتر مخاطب شما هستند یا آقایان؟ آیا قشر خاصی از جامعه، مثلا وکلا، پزشکان، مهدنسین و ... مخاطب شما هستند یا عموم مردم از سایت شما استفاده می کنند و ... با شناسایی مخاطبان خود، می توانید محتوای بهتر و مفیدتری برای آن ها تولید کنید.
  • یک تقویم محتوایی درست کنید: زمانی که بدانید باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهید، می توانید با نظم و ترتیب بیشتری کارهای خود را جلو ببرید. برای تولید محتوا نیز بهتر است به همین ترتیب عمل کنید. بهتر است یک تقویم محتوایی درست کرده و از قبل مقالات یا موضوعاتی را که قصد دارید مورد بررسی قرار دهید در آن بنویسید و بر اساس آن برنامه جلو بروید. این کار به شما کمک می کند که به یک برنامه منظم دست پیدا کنید (به خصوص اگر بخواهید به طور منظم به تولید محتوا بپردازید)، و همچنین موجب افزایش بازده شما خواهد شد.
  • آنالیز کنید، آنالیز کنید و بازهم آنالیز کنید: در نهایت لازم است کار خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. پیش از آن که مطالب خود را منتشر کنید، آن ها را بار دیگر مرور کنید، نقاط قوت و ضعف آن ها را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر کار کنید. از نظرات و کامنت هایی که دریافت می کنید ببینید مطالب شما تا چه حدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و بازخورد آن ها را در این رابطه ببینید. سپس سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و بر روی نقاط قوت خود بیشتر تمرکز کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید: همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در جای درست، می تواند تا حد زیادی در سئوی یک سایت و بهتر دیده شدن محتوا تاثیر داشته باشد. پس هرگز استفاده از آن ها را فراموش نکنید، از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با متن استفاده کنید و بار دیگر تاکید می کنیم در استفاده از آن ها اعتدال را رعایت کنید.
  • از عکس و تصاویر نیز در محتوای خود استفاده کنید: این مورد نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه یک محتوای سئو محور و جذب کننده داشته باشید، استفاده از تصاویر مناسب و جالب را فراموش نکنید.
در این قسمت تا حدی با محتوای سئو محور و نحوه تولید محتوا بر پایه سئو آشنا شدید، در ادامه قصد داریم به بررسی محتوای برند محور و تفاوت ها و شباهت های آن با محتوای سئو محور بپردازیم.

محتوای برند محور چیست؟

یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه تولید کنندگان محتوا قرار داشته است، این است که محتوای خود را به نحو برند محور تولید کنند، به این ترتیب که امضای محصولات یا خدمات آن ها، پای محتوایشان باشد و مخاطب با خواندن محتوا، ارتباط آن را با برند مربوطه حس کند. اما این کار چگونه انجام می شود؟ برای اینکه بتوانید بین محتوا و برند خود ارتباطی شکل دهید، لازم است این موارد را رعایت کنید:
  • ایجاد وجه تشابه بین لوگوی برند و محتوای تولید شده: شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه ممکن است یک لوگو با یک متن نوشتاری وجه تشابه داشته باشد؟ در جواب باید گفت منظور از وجه تشابه، ایجاد یک حالت یکپارچه و مرتبط بین این دو است. اجازه بدهید با ذکر مثالی این موضوع را واضح تر بیان کنیم. بیایید در نظر بگیریم که طراحی لوگوی برند شما پیرامون رنگ قرمز، سفید و آبی است. وقتی بازدیدکننده مقداری در سایت شما وقت بگذراند، برند شما را با رنگی که در طراحی آن استفاده کرده اید ربط می دهد. بنابراین شما اگر در جای دیگری مثلا در شبکه های اجتماعی و ... از رنگی غیر از این رنگ ها استفاده کنید، مخاطب نمی تواند ارتباطی با برندتان برقرار کند. برای اینکه بتوانید این یکپارچگی را حفظ کنید، لازم است در محتوای تولیدی نیز خود از این رنگ ها استفاده کنید و حتی می توانید لوگوی کوچکی از برند خود را نیز در قسمت بالای محتوای خود قرار دهید.
  • امضای مخصوص به خود و برند خود را در محتوای تولیدی داشته باشید: هر برندی امضای مخصوص به خود را دارد. شما نیز سعی کنید این را پیدا کرده و در تولید محتوا پیاده سازی کنید. منظور از این کار، این است که زمانی که بیننده ای متن یا محتوایی که توسط شما نوشته شده است را می خواند، به راحتی بتواند نتیجه بگیرد این متن مربوط به کدام برند یا نام تجاری است. حتی پیش از آنکه همه محتوای تولید شده را بخواند، با دیدن عبارت خاصی در متن بتواند ببیند درباره کدام محصول یا برند است. این موضوع را می توانید در تمام برندهای معروف و مشهور جهان به وضوح ببینید. مشخصه شما می تواند در نوع جملات استفاده شده در متن، میزان محاوره ای بودن جملات، استفاده از یک عبارت یا جمله به خصوص و ... باشد.
  • مخاطبان خود را به تولید محتوا برای برندتان تشویق کنید: تولید محتوا توسط کاربران یا UGC نوعی محتوا است که توسط مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد می شود نه توسط خود شما یا تیم بازاریابی شما. البته این کار، هنوز به شکل گسترده بین برندهای مختلف همه گیر نشده است، اما می تواند مشوق خوبی برای مخاطبانتان باشد تا برند شما را با استفاده از این نوع تولید محتوا بشناسند و به دیگران معرفی کنند.
  • ارزش محتوای خود را با برندتان هماهنگ کنید: زمانی که محتوایی تولید می کنید یا مقاله ای برای سایت خود می نویسید، هدف خود را از تولید آن محتوا مشخص کنید. آیا صرفا آن مقاله را برای بحث سئوی سایت و دیده شدن مقاله نوشته اید یا قصد دارید برند خود را با استفاده از آن به دیگران معرفی کنید؟ محتوایی که تولید می کنید باید منطبق با ارزش های برندسازی باشد. ارزش های برند یا شرکت خود را در مقاله یا محتوای تولیدی در نظر بگیرید. اهداف و آینده کوتاه مدت را در نظر نگیرید، بلکه سعی کنید اهداف بلند مدت شرکت یا برند خود را در نظر داشته باشید و از آن ها در تولید محتوا بهره ببرید.
پس به طور کلی اگر تنها قصد تولید محتوا برای سئو و بازدید بیشتر سایت خود را دارید، می توانید از محتوای سئو محور و معمول استفاده کنید، اما اگر قصد برندسازی یا معرفی برند یا شرکت خود را دارید، بهتر است کمی حرفه ای تر عمل کرده و مواردی که در اینجا گفته شد را بیشتر در تولید محتوا در نظر داشته باشید. در نهایت باید گفت که تولید محتوا، تنها نوشتن یک مقاله یا ترجمه یک متن و قرار دادن آن در سایت یا وبلاگ نیست، تولید محتوا کاری فراتر و مهمتر از اینهاست، شما باید بتوانید از این طریق بیشتر به مخاطب خود نزدیک شوید، به سوالات آن ها پاسخ دهید، دانش آن ها را بیفزایید و در عین حال بتوانید مخاطبان بیشتری نیز برای خود جذب کنید و مخاطبان قدیمی خود را نیز حفظ کنید. این مقاله راهنمای کوچکی برای شما در این مسیر طولانی، مهم، لذت بخش و نسبتا دشوار است، اما برای موفقیت در زمینه تولید محتوا، باید بنویسید، بنویسید و بنویسید تا بتوانید با کسب تجربه کافی در این راه همواره موفق و موفق تر باشید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
12