وردپرس چیست؟

سه شنبه 21 خرداد 1398
12:39
مدیر سایت

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای افراد تازه کار در زمینه طراحی وب سایت پیش بیاید، این است که وردپرس چیست؟ چرا باید از وردپرس برای ایجاد سایت خود استفاده کنیم؟ مزیت های این ابزار به نسبت دیگر ابزارهای مشابه چیست؟ معایب آن کدامند؟ چگونه می توان وردپرس را دریافت کرد؟ و ... در پاسخ باید بگوییم وردپرس یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب ترین ابزارهای منبع باز (اپن سورس) برای طراحی سایت با وردپرس است که به زبان PHP نوشته شده است. این در حالیست که وردپرس احتمالا ساده ترین و قدرتمند ترین سیستم وبلاگ…یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای افراد تازه کار در زمینه طراحی وب سایت پیش بیاید، این است که وردپرس چیست؟ چرا باید از وردپرس برای ایجاد سایت خود استفاده کنیم؟ مزیت های این ابزار به نسبت دیگر ابزارهای مشابه چیست؟ معایب آن کدامند؟ چگونه می توان وردپرس را دریافت کرد؟ و ... در پاسخ باید بگوییم وردپرس یکی از مشهورترین و در عین حال محبوب ترین ابزارهای منبع باز (اپن سورس) برای طراحی سایت با وردپرس است که به زبان PHP نوشته شده است. این در حالیست که وردپرس احتمالا ساده ترین و قدرتمند ترین سیستم وبلاگ نویسی و سیستم مدیریت محتوای وب سایت یا CMS  موجود نیز می باشد. بسیاری از وبسایت های مشهور، برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کرده اند. شاید بگویید من تا به حال برنامه نویسی نکرده و سایتی طراحی نکرده ام، چگونه می توانم از وردپرس استفاده کنم؟ مشکلی وجود ندارد، با وردپرس، ساختن وبسایت شما بدون نوشتن یک خط کد یا دانستن هر چیزی در مورد HTML و به آسانی انجام می شود. همانطور که گفته شد وردپرس به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار، یکی از محبوب ترین ابزارهای ایجاد وبسایت در جهان نیز به شمار می رود که در ادامه این ویژگی ها را ذکر می کنیم.

چرا در طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم ؟

وردپرس ویژگی های خوب و مثبت بسیاری دارد که آن را در بین طراحان سایت و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار محبوب کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:
  • رایگان بودن وردپرس: این ابزار به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند از آن برای طراحی حرفه ای سایت بهره ببرند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که خود ابزار وردپرس به تنهایی رایگان است و دیگر مراحلی که برای ایجاد یک وبسایت باید طی شوند، مثلا هاست، پوسته های مختلف ورپرس و ... همه خریدنی و غیر رایگان می باشند. اما اگر قصد شما راه اندازی یک وبسایت ساده و پایه باشد، می توانید بدون هیچ هزینه اضافه ای این کار را با وردپرس انجام دهید.
  • امکان مدیریت آسان: مدیریت وردپرس بسیار ساده است. کافیست آشنایی نسبی با وردپرس و محیط آن داشته باشید در این صورت می توانید به سادگی به مدیریت آن بپردازید. در مقالات بعدی آموزش های لازم در این زمینه را خدمت شما همراهان ارائه خواهیم کرد.
  • سادگی ابزار وردپرس و توانایی یادگیری آسان: مطالب آموزشی بسیار زیادی در مورد وردپرس در سایت های مختلف وجود دارد و از آنجا که ابزار پیچیده ای نیست، امکان یادگیری آن بسیار ساده است و پس از آن به راحتی می توانید سایت خود را مدیریت کنید.
  • ایمن بودن وردپرس: وردپرس ابزار ایمنی برای مدیریت محتوا و ایجاد وبسایت به حساب می آید و این موضوع موجب شده تا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.
  • ظاهر زیبا: قالب های زیادی برای وردپرس در سطح اینترنت وجود دارد که شما می توانید با خرید و استفاده از آن ها ظاهر زیبا و منحصر به فردی به سایت خود بدهید.
  • سئوی عالی در وردپرس: وردپرس از سئوی فوق العاده ای برخوردار است. وردپرس نسبت به دیگر ابزارهای ایجاد سایت مانند جوملا و ... دارای سئوی قویتری است و شما می توانید به راحتی و بدون هزینه اضافی و با استفاده از افزونه هایی که برای این کار در اختیار شما قرار گرفته اند، سئوی سایت خود را انجام دهید. از آنجا که در دنیای دیجیتال امروزی، سئو حرف اول را در موفقیت وبسایت ها می زند، این نکته برای صاحبان مشاغل بسیار حائز اهمیت است.

چگونه وردپرس را دریافت کنیم؟

بر خلاف نرم افزار دسکتاپ سنتی، وردپرس به صورت آنلاین اجرا می شود. هیچ نرم افزاری برای نصب بر روی کامپیوتر شما وجود ندارد و شما به هیچ ابزار یا برنامه خاصی برای این کار نیاز ندارید. شما می توانید وب سایت خود را از هر جایی که اتصال به اینترنت وجود دارد و شما به آن دسترسی دارید به روز کنید. حتی برنامه های موبایل وردپرس به صورت رایگان برای تلفن های آیفون و آندروید نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

روش های استفاده از وردپرس:

روش های مختلفی برای استفاده از وردپرس وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. ♦ یکی از این روش ها استفاده از سایت wordpress.com است. WordPress.com نسخه میزبان (هاست) است. به این معنا که وب سایت شما در سرورهای رسمی وردپرس اجرا می شود. اکنون می توانید به آنجا بروید و در عرض چند دقیقه یک وب سایت را به صورت رایگان و بدون هیچ مشکلی ایجاد کنید. البته محدودیت هایی در WordPress.com برای شما وجود دارد. مثلا نمی توانید از همه تم های موجود یا افزونه های وردپرس استفاده کنید. (این افزونه ها مینی برنامه هایی هستند که ویژگی های خاصی را به وب سایت شما اضافه می کنند). همچنین اگر میخواهید از نام دامنه خود استفاده کنید، باید هزینه اندکی بپردازید. با این حال WordPress.com بسیار ایمن است و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و همانطور که گفته شد راه اندازی یک سایت پایه و ساده در آن کاملا رایگان است.

♦ روش دیگر استفاده از سایت wordpress.org است. WordPress.org نسخه سلف هاستد است. یعنی هنگامی که از این نسخه استفاده می کنید، کنترل کاملی بر طراحی و قابلیت وب سایت خود دارید و می توانید وبسایت خود را به هر شکلی که می خواهید طراحی کنید. این بزرگترین مزیت wordpress.org نسبت به wordpress.com است. شما باید با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو نمونه برای شما مناسب تر هستند.

راهنمای وردپرس

با توجه به گستردگی جامعه مجازی در دنیای امروزی، یادگیری از طریق اینترنت، امری دور از دسترس و دشوار نیست. هر دو سایت WordPress.org و WordPress.com انجمن هایی برای راهنمایی کاربران در این زمینه ایجاد کرده اند. وب سایت های آموزش مستقل (مانند WP Apprentice) نیز از این امر پشتیبانی می کنند و البته، صدها کتاب و مقاله آموزشی در مورد وردپرس نیز برای کمک به شما در این مسیر نه چندان دشوار وجود دارد. ما نیز قصد داریم آموزش های جامع و کاملی برای تازه کاران در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم، در مقالات بعدی منتظر آموزش های ما در این زمینه باشید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]