آموزش نحوه نصب وردپرس بر روی سی پنل Cpanel

شنبه 22 تير 1398
11:54
مدیر سایت

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب…همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در طراحی سایت وردپرس، سایت خود را راه اندازی کرده و به محیط واقعی ببرید تا در اختیار عموم مردم قرار دهید، باید وردپرس را بر روی هاست مناسب نصب و راه اندازی کنید. این کار به سه روش قابل انجام است، روش اول که درباره آن در مقالات قبلی مفصل صحبت شد، نصب وردپرس بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. این روش بیشتر جنبه آموزشی و تست دارد و شما با استفاده از این روش تنها می توانید مهارت خود را افزایش دهید. روش دیگر نصب بر روی cpanel و دیگری نصب بر روی direct admin است. شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به معرض نمایش بگذارید و دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، باید از این روش ها استفاده کنید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. یکی از رایج ترین روش ها، نصب وردپرس بر روی سی پنل است، در این مقاله قصد داریم نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی سی پنل (cpanel) را برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

نحوه نصب cpanel :

برای نصب وردپرس روی Cpanel لازم است ابتدا آخرین نسخه وردپرس را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید نیازی نیست حتما نسخه فارسی را دریافت کنید، زیرا وردپرس در نسخه اصلی خود، زبان فارسی را نیز قرار داده و شما می توانید در انتهای کار زبان را به فارسی تغییر دهید. پس از اینکه این مرحله را انجام دادید، با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سی پنل  http://yourdomain.com/cpanel شوید. سپس وارد فولدری شوید که فایل های شما بر روی هاست در آن فولدر قرار دارد. سپس بر روی گزینه File manager کلیک کرده، در این قسمت فولدری به نام public_html را مشاهده می کنید.

شما باید فایل های وردپرس خود را در این پوشه قرار داده و نصب کنید.

برای این کار بر روی گزینه upload کلیک کنید. فایل فشرده وردپرس را در آنجا آپلود کنید.

پس از آن بر روی فولدر کلیک راست کرده و Extract را انتخاب کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از انجام این کار بهتر است فایل زیپ را از داخل سی پنل پاک کنید تا فضای هاست بیهوده اشغال نشده و سایتتان سرعت بهتری داشته باشد.

پس از آن بر روی گزینه آبی رنگ وردپرس کلیک کرده و فایل های موجود در آن را همانطور که در بالا اشاره شد، به فولدر public_html منتقل کنید.

برای این کار همه فایل های موجود در فولدر وردپرس را انتخاب کنید و گزینه (select all) را انتخاب کنید. سپس کلیک راست کرده و Move را انتخاب کنید. سپس از مسیر مقصد در قسمت پایین صفحه، عبارت wordpress را حذف کنید و همه فایل ها را به مسیر public_html انتقال دهید.

ایجاد پایگاه داده ها پس از اینکه مراحل گفته شده را طی کردید، نوبت به یکی از مهمترین بخش های کار یعنی ایجاد پایگاه داده ها می رسد. اگر پایگاه داده را ایجاد نکنید، سایت شما برای دیگران نمایش داده نخواهد شد، زیرا برای نمایش یک سایت، لازم است تمام اطلاعات آن به صورت جدول در پایگاه داده ها دسته بندی شوند. برای اینکه پایگاه داده ها را بسازید، بر روی MySQL database در پنل هاست خود کلیک کنید.

صفحه ای مطابق شکل زیر پیش روی شما قرار می گیرد.

یک نام برای پایگاه داده خود انتخاب کرده و وارد کنید و بر روی Create database کلیک کنید. کمی در صفحه پایین بیایید تا به قسمت MySQL User برسید.

در این بخش لازم است یک نام کاربری و یک رمز عبور برای پایگاه داده خود انتخاب کنید. (سعی کنید از پسورد قوی برای این بخش استفاده کنید.) سپس بر روی Create User کلیک کنید. سپس در قسمت Add user database بر روی گزینه Add کلیک کنید تا این موارد اضافه شوند. پس از اینکه همه موارد فوق را انجام دادید و وردپرس بر روی سی پنل نصب شد، باید آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید تا مراحل پایانی را تکمیل کنید. اگر مشکلی در روند کار وجود نداشته باشد، پس از اینکه آدرس سایت را وارد کردید، صفحه ای مطابق این شکل برای شما باز می شود:

بر روی گزینه "بزن بریم" کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید. در آنجا اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. اطلاعات را وارد کرده و بر روی گزینه "فرستادن" کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید در آن صفحه گزینه "اجرای نصب" را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن نام کاربری و رمز عبور ورود به وردپرس را مشخص کنید.

در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس بر روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس بر روی سی پنل به طور کامل و به درستی انجام شود.

پس از آن شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد وردپرس شده و تنظیمات آن را انجام دهید.

همانطور که مشاهده کردید، مراحل نصب وردپرس بر روی سی پنل، کمی با مراحل نصب وردپرس بر روی لوکال هاست متفاوت است. بنابراین برای اینکه با چگونگی نصب وردپرس بر روی لوکال هاست نیز آشنا شوید، می توانید به مقاله قبلی مراجعه کنید.

نتیجه گیری

با به کارگیری این روش، شما به سادگی می توانید وردپرس را بر روی سی پنل نصب کرده و سایت خود را راه اندازی کنید. اما قسمت مهم و دشوارتر ماجرا پس از راه اندازی سایت آغاز می شود. شما برای اینکه بتوانید در کار خود موفقیت بیشتری داشته باشید، باید تولید محتوای مناسبی انجام داده و بر روی سئوی سایت خود تمرکز بیشتری به خرج دهید. باید با اجرای درست و اصولی سئو، مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و با تولید محتوای مناسب و رفع نیازهای مخاطب، مشتریان خود را حفظ کنید. در مورد مبحث سئو و اهمیت آن برای کسب و کار، بارها صحبت شده است و با توجه به دنیای مدرن و دیجیتالی امروز، اهمیت آن روز به روز رو به افزایش است. در مقاله بعدی نیز به چگونگی نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین می پردازیم. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]