آموزش کار با پیشخوان داشبورد وردپرس

شنبه 22 تير 1398
12:31
مدیر سایت

در آموزش های قبلی طراحی سایت وردپرس و در مقالاث قبلی، نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، نصب وردپرس در سی پنل و نصب وردپرس دایرکت ادمین را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. در آن آموزش ها متوجه شدید که لوکال هاست برای تست و آموزش کاربرد بیشتری دارد و سی پنل و دایرکت ادمین نیز هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از این موارد را برای نصب وردپرس انتخاب کنید. تا به اینجا شما موفق شده اید وبسایت مد نظر خود را راه اندازی…در آموزش های قبلی طراحی سایت وردپرس و در مقالاث قبلی، نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، نصب وردپرس در سی پنل و نصب وردپرس دایرکت ادمین را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. در آن آموزش ها متوجه شدید که لوکال هاست برای تست و آموزش کاربرد بیشتری دارد و سی پنل و دایرکت ادمین نیز هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند و شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از این موارد را برای نصب وردپرس انتخاب کنید. تا به اینجا شما موفق شده اید وبسایت مد نظر خود را راه اندازی کرده و وردپرس را بر روی یکی از سه گزینه گفته شده نصب کنید. ما در این مقاله نگاهی دقیق تر به مدیریت وبسایت وردپرسی و چگونگی استفاده از افزونه ها و ابزارهای وردپرس خواهیم داشت. شما پس از خواندن این مقاله، آشنایی کلی با صفحه اصلی و داشبورد وردپرس پیدا خواهید کرد، همچنین قادر خواهید بود تنظیمات مدنظر خود در بخش های مختلف سایت خود را در داشیور وردپرس اجرا کنید. برای اینکه به طور کامل با این موارد آشنا شوید تا بتوانید مدیریت سایت خود را به راحتی انجام دهید، تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با پیشخوان یا داشبورد وردپرس

اولین قسمتی که پس از نصب و راه اندازی وردپرس با آن سر و کار دارید، بخش پیشخوان یا داشبورد وردپرس است. در این قسمت منوهای مختلفی وجود دارد که شما برای اعمال هر تغییری در وبسایت خود باید از آن ها استفاده کنید و در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. ابتدا برای ورود آدرس سایت خود را در قسمت آدرس تایپ کرده و در انتهای آن wp-admin اضافه کنید به این شکل: http://mysite.com/wp-admin پس از آن صفحه این مطابق شکل زیر برای شما باز می شود که باید در آن نام کاربری و پسوردی که پیش از این در نصب وردپرس برای خود انتخاب کرده بودید را وارد کنید. بعد از اینکه نام کاربری و پسورد را وارد کردید بر روی دکمه ورود کلیک کرده تا وارد داشبورد وردپرس شوید.

صفحه اصلی داشبورد به شکل زیر است.

در سمت راست صفحه، منویی مشاهده می کنید که این منو شامل نوشته ها، رسانه و ... است که شما می توانید با استفاده از آن ها تغییرات لازم را در سایت خود انجام داده و مطالب جدیدی به سایت خود اضافه کنید. در ادامه به معرفی کوتاه هریک از این بخش ها می پردازیم. اولین گزینه ای که در منوی سمت راست به چشم می خورد، به روز رسانی هاست، این گزینه همانطور که از اسمش پیداست، هر نسخه جدیدی از وردپرس که منتشر می شود را به اطلاع شما می رساند.

گزینه بعدی، نوشته هاست. شما در این بخش می توانید مقالات جدیدی به سایت خود اضافه نمایید، مطالب قبلی را ویرایش کنید، مطلبی را حذف کنید و به طور کلی می توانید از این طریق بر روی مقالات سایت کنترل کاملی داشته باشید.

قسمت بعدی مربوط به بخش رسانه است. کلیه عکس ها و فیلم هایی که شما در سایت آپلود می کنید، در این قسمت قرار می گیرند.

گزینه بعدی که مشاهده می کنید، برگه هاست. در این قسمت شما می توانید صفحات مد نظر خود مثل صفحه فرود یا لندینگ پیچ و ... را ایجاد کنید. در کل اگر قصد ایجاد یک صفحه جدید در سایت خود را دارید، باید از این بخش کمک بگیرید.

گزینه بعد مربوط به دیدگاه هاست. همانطور که می دانید، دیدگاه یا کامنت، نظر خوانندگان آن مقاله است که شما می توانید از طریق این بخش، آن ها را مدیریت، ویرایش یا حذف کنید یا به آن ها پاسخ بدهید.

در بخش بعدی که نمایش نام دارد، شما می توانید قالب ها و پوسته های مد نظر خود در وردپرس را آپلود نموده وآن ها مدیریت کنید.

گزینه بعدی مربوط به افزونه هاست. قطعا با نام افزونه یا اکستنشن آشنا هستید، در وردپرس نیز شما برای انجام برخی از کارها مثلا افزونه ها یا پلاگین های مربوط به شبکه های اجتماعی و ... از این بخش تنظیمات لازم را انجام دهید.

در بخش کاربران، شما می توانید کلیه اطلاعات مربوط به کاربران سایت شامل مدیر، نویسنده، ویراستار، کاربر عادی و ... را مشاهده کنید.

در قسمت ابزارها، ابزارهای وردپرس را مشاهده می کنید که می توانید تنظیمات لازم را بر روی آن ها انجام دهید.

گزینه نهایی نیز گزینه تنظیمات است که یکی از مهترین بخش های داشبورد وردپرس به شمار می رود، چرا که شما قادرید تنظیمات کلی وردپرس را از این بخش انجام دهید.

نتیجه گیری در انتها باید گفت آشنایی با داشبورد یا پیشخوان وردپرس، برای فعال نگه داشتن وبسایت، بسیار حائز اهمیت است، همانطور که مشاهده کردید، وردپرس ابزار چندان پیچیده و دشواری نیست و شما با کمی تمرین و تجربه می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در مقالات بعدی به بررسی جزء به جزء هریک از اجزاء پیشخوان می پردازیم. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]