تولید محتوا چیست و اصول اصلی تولید محتوا سئو محور برای وردپرس به چه صورت است ؟

سه شنبه 21 خرداد 1398
11:36
مدیر سایت

تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟…تولید محتوا، عبارتی که بارها در زمینه بازاریابی دیجیتالی، طراحی سایت و برندسازی و جذب مشتری با آن رو به رو شده اید. شاید شما تولید محتوا را نوشتن یک مطلب ساده، ترجمه یک مقاله و ... در نظر بگیرید، اما تولید محتوا موضوعی فراتر از این موارد است. به منظور ارتقاء رتبه بندی سایت خود، بهبود سئو، افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر، باید محتوایی عالی در وبلاگ یا وب سایت خود داشته باشید. اما آیا به اصول تولید محتوا و همچنین اصول نگارش محتوا آشنا هستید؟ از تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولیدی چه اطلاعی دارید؟ آیا در هنگام نگارش محتوا، به عناوین و تیترها نیز به اندازه متن اصلی توجه می کنید؟ با فونت مناسب برای نوشتن محتوا تا چه حد آشنایی دارید؟ آیا می دانید تفاوت محتوای سئو محور و برند محور در چیست؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را به دست آورید، بهتر است تا انتها همراه مقاله ما باشید.

اصول تولید محتوا به چه معناست و مهمترین اصول تولید محتوا کدامند؟

مرحله اول برای راه اندازی یک سایت طراحی سایت است. اما مرحله دوم که موجب بالا رفتن کیفیت سایت طراحی شده می شود، تولید محتوای درست و مناسب است. به مجموعه اصولی که در زمان تولید محتوا، به شما کمک می کنند تا کیفیت سایت خود را افزایش دهید، اصول تولید محتوا گفته می شود. مهمترین اصول تولید محتوا عبارتند از:
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده به جا از آن ها در متن: همانطور که می دانید، کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در تولید محتوا و دیده شدن محتوا توسط موتورهای جستجو ایفا می کنند. پس سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با متن و مناسبی را انتخاب کنید و از آن ها به اندازه در متن و عناوین خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید هرگز در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید، چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • نوشتن یک محتوای خوب، منحصر به فرد، مفید و تا حدودی طولانی: کپی کردن و نوشتن محتوای تکراری، به شدت بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد. پس هرگز از محتوای کپی برای وبسایت خود استفاده نکنید. از طرف دیگر، اگر محتوای تولیدی توسط شما، از لحاظ تعداد کلمات، کمتر از حد مورد انتظار باشد، ممکن است به عنوان اسپم تشخیص داده شود و این موضوع برای شما سودی نخواهد داشت، از طرف دیگر، محتوای بیش از حد طولانی نیز ممکن است برای مخاطب خسته کننده باشد، پس سعی کنید محتوای خود را نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه بنویسید. همچنین باید از مطالب مفید و مورد نیاز مخاطبان در نوشتن محتوا استفاده کنید.
  • انتخاب یک موضوع پرمخاطب برای مقاله: زمانی که شما می خواهید شروع به نوشتن کنید، باید ابتدا از خود سوال کنید: هدف من از نوشتن این مقاله چیست؟ آیا این محتوا برای مخاطبان من مفید و جذاب خواهد بود؟ آیا خودم به محتوای متنی که می نویسم اطمینان کامل دارم؟ آیا متن نوشته شده برای عامه مردم قابل درک و جذب کننده است؟ و ... پس از اینکه این سوالات را از خود پرسیدید، نوبت به انتخاب موضوع برای مقاله رسیده است. در این مرحله خود را به جای مخاطبان خود بگذارید. ببینید بیشتر از چه مقالاتی و چه موضوعاتی استقبال می کنند. می توانید در بین مقالات قبلی خود گشتی بزنید و ببینید کدام یک از آن ها بیشتر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته اند و با توجه به آن ها موضوعات بعدی خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید در بخش کامنت های سایت خود یا رقبای خود به دنبال سوالات و پرسش های مخاطبان باشید و با توجه به آن ها، موضوع مناسبی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که در نظر گرفتن خواست و نیاز مخاطب در کنار نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و مفید، باید جزو اولویت های شما در تولید محتوا باشند.
  • استفاده از تیترها و عناوین جذاب: نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شود، اما بسیار حائز اهمیت است، توجه به تیترها و عناوین مقاله است. عناوین مانند ویترینی برای محتوای نوشته شده توسط شما هستند. باید در انتخاب آن ها دقت کنید. هرگز از عناوین تکراری استفاده نکنید، از عناوین خیلی کوتاه یا بلند نیز استفاده نکنید. همچنین برای جذب بیشتر مخاطب، عنوانی غیر مرتبط با متن اصلی مقاله نیز انتخاب نکنید، زیر این کار بر روی مخاطب تاثیر منفی خواهد داشت. سعی کنید با کمی فکر و جستجو در گوگل، عناوین ناب و جالب توجهی برای محتوای خود در نظر بگیرید که در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب کنند. همچنین برای تولید محتوای عالی میبایست به‌اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید تا بتوانید از تجربیات خود در این زمینه بهره ببرید.

تاثیر عکس ها و تصاویر در محتوای تولید شده چقدر است ؟

همانطور که می دانید یک تصویر می تواند هزاران کلمه ارزشمند در خود داشته باشد. همچنین یک تصویر مناسب می تواند تأثیر زیادی بر چگونگی تفسیر متن داشته باشد. تصویر مناسب می تواند نکات اصلی محتوا را مشخص تر کند، به همین دلیل است که بازاریابان محتوا همیشه از تصاویر در مقاله های خود استفاده می کنند. با وجود اینکه متن و محتوای تولیدی، برای موتورهای جستجو با ارزش تر هستند، اما تصاویر نیز نقش مهمی در جذب مخاطب ایفا می کنند. زیرا حدود ۹۰ درصد از اطلاعاتی که در ذهن ذخیره می شوند، از طریق بینایی و به صورت بصری هستند. پس سعی کنید در کنار متن جذاب و منحصر به فرد، از تصاویر مناسب و جالبی نیز برای مقالات خود استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

فونت مناسب برای تولید محتوا چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید نوع فونت انتخابی در تولید محتوا می تواند تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و بهبود تجربه کاربری ایفا کند. مثلا اگر فونت انتخابی شما خیلی ریز، خیلی درشت، ناخوانا یا نامفهوم باشد، مخاطبان تمایلی به خواندن محتوای شما نخواهند داشت. بنابراین باید به اندازه، نوع و رنگ فونت خود توجه زیادی داشته باشید و آن ها را به دقت انتخاب کنید. مثلا اندازه ۱۰ تا ۳۳ پیکسل برای نوشتن یک مقاله معمولی اندازه استانداردی به حساب می آید. همچنین سعی کنید برای تیترها، عناوین و بخش هایی از متن که نیاز به تاکید بیشتر دارند، از فونت بزرگتر یا بولد شده استفاده کنید. از طرفی، می توانید برای تاکید بیشتر بر روی مطلبی خاص، یا قسمتی که می خواهید توسط خواننده حتما مورد توجه قرار بگیرد، از رنگ های مختلفی استفاده کنید. نوع فونت خود را می تواند بر اساس سلیقه خود و از بین خطوط ایرانی B Nazani, Roya و ... انتخاب کنید. علاوه بر فونت، باید فاصله بین خطوط و کلمات را به درستی رعایت کنید و از اندازه های استاندارد استفاده کنید تا متن شما قابلیت خوانایی بیشتری داشته باشد. همه موارد گفته شده می توانند در سئوی سایت شما و بیشتر دیده شدن برند شما نیز تاثیر داشته باشند. در ادامه به بررسی محتوای سئو محور و برند محور می پردازیم.

محتوای سئو محور چیست؟

زمانی که شما اقدام به نوشتن مقاله و تولید محتوا برای سایت خود می کنید، باید مقاله شما به نحوی در دسترس خوانندگان و مخاطبان قرار بگیرد. برای این کار باید محتوای شما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و با توجه به نکات مربوط به سئو، رتبه بندی شود. به محتوایی که بر اساس نکات مربوط به سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو نوشته می شود و هدف اصلی تولید آن محتوا، بیشتر دیده شدن وبسایت و کسب رتبه مناسب در رتبه بندی موتورهای جستجو است، محتوای سئو محور گفته می شود. اگر شما محتوای بی هدفی تولید کرده باشید یا آن را برای سئو بهینه سازی نکرده باشید، نمی توانید امیدوار باشید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورید، در این هنگام، وقت آن است که یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای خود در نظر بگیرید. برای این کار لازم است:
  • اهداف خود را از تولید محتوای مد نظر خود مشخص کنید: مثلا تعیین کنید بیشتر در چه زمینه ای قصد دارید محتوا تولید کنید، آیا بیشتر محتوای متنی را مد نظر دارید یا به تولید محتوا به صورت ویدئو یا پادکست نیز علاقه مند هستید؟ آیا محتوای شما بیشتر جنبه کاری و تبلیغاتی دارد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.
  • مخاطب خود را بشناسید: لازم است بدانید برای چه مخاطبانی محتوا تولید می کنید. آیا نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان شما را تشکیل می دهند یا قشربزرگسال و سالمند جامعه؟ آیا بانوان بیشتر مخاطب شما هستند یا آقایان؟ آیا قشر خاصی از جامعه، مثلا وکلا، پزشکان، مهدنسین و ... مخاطب شما هستند یا عموم مردم از سایت شما استفاده می کنند و ... با شناسایی مخاطبان خود، می توانید محتوای بهتر و مفیدتری برای آن ها تولید کنید.
  • یک تقویم محتوایی درست کنید: زمانی که بدانید باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهید، می توانید با نظم و ترتیب بیشتری کارهای خود را جلو ببرید. برای تولید محتوا نیز بهتر است به همین ترتیب عمل کنید. بهتر است یک تقویم محتوایی درست کرده و از قبل مقالات یا موضوعاتی را که قصد دارید مورد بررسی قرار دهید در آن بنویسید و بر اساس آن برنامه جلو بروید. این کار به شما کمک می کند که به یک برنامه منظم دست پیدا کنید (به خصوص اگر بخواهید به طور منظم به تولید محتوا بپردازید)، و همچنین موجب افزایش بازده شما خواهد شد.
  • آنالیز کنید، آنالیز کنید و بازهم آنالیز کنید: در نهایت لازم است کار خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. پیش از آن که مطالب خود را منتشر کنید، آن ها را بار دیگر مرور کنید، نقاط قوت و ضعف آن ها را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر کار کنید. از نظرات و کامنت هایی که دریافت می کنید ببینید مطالب شما تا چه حدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و بازخورد آن ها را در این رابطه ببینید. سپس سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و بر روی نقاط قوت خود بیشتر تمرکز کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید: همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در جای درست، می تواند تا حد زیادی در سئوی یک سایت و بهتر دیده شدن محتوا تاثیر داشته باشد. پس هرگز استفاده از آن ها را فراموش نکنید، از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با متن استفاده کنید و بار دیگر تاکید می کنیم در استفاده از آن ها اعتدال را رعایت کنید.
  • از عکس و تصاویر نیز در محتوای خود استفاده کنید: این مورد نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه یک محتوای سئو محور و جذب کننده داشته باشید، استفاده از تصاویر مناسب و جالب را فراموش نکنید.
در این قسمت تا حدی با محتوای سئو محور و نحوه تولید محتوا بر پایه سئو آشنا شدید، در ادامه قصد داریم به بررسی محتوای برند محور و تفاوت ها و شباهت های آن با محتوای سئو محور بپردازیم.

محتوای برند محور چیست؟

یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه تولید کنندگان محتوا قرار داشته است، این است که محتوای خود را به نحو برند محور تولید کنند، به این ترتیب که امضای محصولات یا خدمات آن ها، پای محتوایشان باشد و مخاطب با خواندن محتوا، ارتباط آن را با برند مربوطه حس کند. اما این کار چگونه انجام می شود؟ برای اینکه بتوانید بین محتوا و برند خود ارتباطی شکل دهید، لازم است این موارد را رعایت کنید:
  • ایجاد وجه تشابه بین لوگوی برند و محتوای تولید شده: شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه ممکن است یک لوگو با یک متن نوشتاری وجه تشابه داشته باشد؟ در جواب باید گفت منظور از وجه تشابه، ایجاد یک حالت یکپارچه و مرتبط بین این دو است. اجازه بدهید با ذکر مثالی این موضوع را واضح تر بیان کنیم. بیایید در نظر بگیریم که طراحی لوگوی برند شما پیرامون رنگ قرمز، سفید و آبی است. وقتی بازدیدکننده مقداری در سایت شما وقت بگذراند، برند شما را با رنگی که در طراحی آن استفاده کرده اید ربط می دهد. بنابراین شما اگر در جای دیگری مثلا در شبکه های اجتماعی و ... از رنگی غیر از این رنگ ها استفاده کنید، مخاطب نمی تواند ارتباطی با برندتان برقرار کند. برای اینکه بتوانید این یکپارچگی را حفظ کنید، لازم است در محتوای تولیدی نیز خود از این رنگ ها استفاده کنید و حتی می توانید لوگوی کوچکی از برند خود را نیز در قسمت بالای محتوای خود قرار دهید.
  • امضای مخصوص به خود و برند خود را در محتوای تولیدی داشته باشید: هر برندی امضای مخصوص به خود را دارد. شما نیز سعی کنید این را پیدا کرده و در تولید محتوا پیاده سازی کنید. منظور از این کار، این است که زمانی که بیننده ای متن یا محتوایی که توسط شما نوشته شده است را می خواند، به راحتی بتواند نتیجه بگیرد این متن مربوط به کدام برند یا نام تجاری است. حتی پیش از آنکه همه محتوای تولید شده را بخواند، با دیدن عبارت خاصی در متن بتواند ببیند درباره کدام محصول یا برند است. این موضوع را می توانید در تمام برندهای معروف و مشهور جهان به وضوح ببینید. مشخصه شما می تواند در نوع جملات استفاده شده در متن، میزان محاوره ای بودن جملات، استفاده از یک عبارت یا جمله به خصوص و ... باشد.
  • مخاطبان خود را به تولید محتوا برای برندتان تشویق کنید: تولید محتوا توسط کاربران یا UGC نوعی محتوا است که توسط مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد می شود نه توسط خود شما یا تیم بازاریابی شما. البته این کار، هنوز به شکل گسترده بین برندهای مختلف همه گیر نشده است، اما می تواند مشوق خوبی برای مخاطبانتان باشد تا برند شما را با استفاده از این نوع تولید محتوا بشناسند و به دیگران معرفی کنند.
  • ارزش محتوای خود را با برندتان هماهنگ کنید: زمانی که محتوایی تولید می کنید یا مقاله ای برای سایت خود می نویسید، هدف خود را از تولید آن محتوا مشخص کنید. آیا صرفا آن مقاله را برای بحث سئوی سایت و دیده شدن مقاله نوشته اید یا قصد دارید برند خود را با استفاده از آن به دیگران معرفی کنید؟ محتوایی که تولید می کنید باید منطبق با ارزش های برندسازی باشد. ارزش های برند یا شرکت خود را در مقاله یا محتوای تولیدی در نظر بگیرید. اهداف و آینده کوتاه مدت را در نظر نگیرید، بلکه سعی کنید اهداف بلند مدت شرکت یا برند خود را در نظر داشته باشید و از آن ها در تولید محتوا بهره ببرید.
پس به طور کلی اگر تنها قصد تولید محتوا برای سئو و بازدید بیشتر سایت خود را دارید، می توانید از محتوای سئو محور و معمول استفاده کنید، اما اگر قصد برندسازی یا معرفی برند یا شرکت خود را دارید، بهتر است کمی حرفه ای تر عمل کرده و مواردی که در اینجا گفته شد را بیشتر در تولید محتوا در نظر داشته باشید. در نهایت باید گفت که تولید محتوا، تنها نوشتن یک مقاله یا ترجمه یک متن و قرار دادن آن در سایت یا وبلاگ نیست، تولید محتوا کاری فراتر و مهمتر از اینهاست، شما باید بتوانید از این طریق بیشتر به مخاطب خود نزدیک شوید، به سوالات آن ها پاسخ دهید، دانش آن ها را بیفزایید و در عین حال بتوانید مخاطبان بیشتری نیز برای خود جذب کنید و مخاطبان قدیمی خود را نیز حفظ کنید. این مقاله راهنمای کوچکی برای شما در این مسیر طولانی، مهم، لذت بخش و نسبتا دشوار است، اما برای موفقیت در زمینه تولید محتوا، باید بنویسید، بنویسید و بنویسید تا بتوانید با کسب تجربه کافی در این راه همواره موفق و موفق تر باشید.
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]