راهنمای نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست

سه شنبه 4 تير 1398
16:45
مدیر سایت

در مقاله قبلی در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن توضیحاتی برای شما همراهان عزیز ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تری در این خصوص و همچنین نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست جهت طراحی سایت وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید. برای نصب و راه اندازی وردپرس شما می توانید به سه شیوه عمل کنید. این سه روش عبارتند از: نصب بر روی لوکال هاست (local host) نصب بر روی cpanel نصب بر روی direct admin در ابتدا به بررسی لوکال هاست و چگونگی نصب وردپرس بر روی…در مقاله قبلی در مورد وردپرس و مزایا و معایب آن توضیحاتی برای شما همراهان عزیز ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی تری در این خصوص و همچنین نحوه نصب و راه اندازی وردپرس بر روی لوکال هاست جهت طراحی سایت وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید. برای نصب و راه اندازی وردپرس شما می توانید به سه شیوه عمل کنید. این سه روش عبارتند از:
  • نصب بر روی لوکال هاست (local host)
  • نصب بر روی cpanel
  • نصب بر روی direct admin
در ابتدا به بررسی لوکال هاست و چگونگی نصب وردپرس بر روی آن می پردازیم.

لوکال هاست چیست؟

در یک شبکه کامپیوتری لوکال هاست (localhost) به یک رایانه (حافظه) در حال اجرای یک برنامه اشاره دارد. در این شرایط کامپیوتر به عنوان یک سرور مجازی کار می کند. به این معنا که کامپیوتر یک جسم فیزیکی نیست بلکه یک سیستم است که درون آن برنامه دیگری (مثلا وردپرس) اجرا می شود. برای درک بهتر لوکال هاست را به عنوان راهی برای «تماس» با رایانه خود در زمینه شبکه در نظر بگیرید. شما در این حالت نیازی به خرید دامنه یا هاست ندارید، یعنی می توانید سایت خود را بر روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید، مشکلات آن را رفع کنید و در صورتی که همه چیز درست بود، نسبت به خرید دامنه و هاست و ثبت دامنه خود اقدام کنید.

چرا در وردپرس از لوکال هاست استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، یکی از روش های نصب وردپرس و استفاده از آن، نصب بر روی لوکال هاست یا هاست محلی است. مثلا زمانی که شما google.com را در مرورگر خود تایپ می کنید، مستقیم به آن آدرس هدایت خواهید شد، این حالت در لوکال هاست بر روی کامپیوتر شما انجام می شود. در حقیقت هارد شما به عنوان میزبان یا هاست عمل کرده که به آن لوکال هاست یا هاست محلی گفته می شود.

هدف از استفاده از لوکال هاست چیست؟

معمولا با این اهداف از لوکال هاست استفاده می شود:
  • تست سرعت: به عنوان یک مدیر شبکه، زمانی که شما قصد دارید اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و TCP / IP در وضعیت خوبی هستند می توانید با فرستادن درخواست ping به localhost یک آزمایش اتصال انجام دهید. برای مثال، اگر شما از ویندوز استفاده می کنید، می توانید خط فرمان را باز کنید و "ping localhost" یا "ping 127.0.0.1" را وارد کنید. این کار نشان می دهد که وضعیت شبکه به چه صورت است و شما می توانید بلافاصله هر گونه مشکلی را رفع کنید.
  • تست وبسایت و مباحث آموزشی: در بسیاری از موارد، شما تنها قصد ارائه آموزش یا تست وبسایت خود را دارید، در این صورت نیازی به خرید هاست یا دامنه ندارید، بنابراین می توانید از لوکال هاست استفاده کنید تا هم مهارت های خود را در زمینه طراحی سایت افزایش دهید، هم به آموزش های مد نظر خود بپردازید، در عین حال مشکلات احتمالی سایت را نیز برطرف کنید و در صورتی که تمایل به ایجاد سایت خود برای دسترس عموم داشتید، اقدام به خرید هاست و دامنه کنید.

نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست:

برای نصب وردپرس در لوکال هاست معمولا از دو لوکال هاست Xampp و Wamp استفاده می‌کنیم. البته Xampp همه گیر تر است، بنابراین در این آموزش نیز ما از این لوکال هاست استفاده کرده ایم. پیش از شروع عملیات، آخرین نسخه از برنامه های xampp و وردپرس را دانلود کنید. سپس مانند هر نرم افزار معمول دیگری، آن را نصب کنید. (مسیر پیش فرض را در c://xamp قرار دهید. پس از نصب برنامه، آن را باز کرده و زبان انگلیسی انتخاب کنید، سپس در صفحه پیش رو دکمه Start  را فشار داده و گزینه هایApache  و  MySQL، را جهت نصب وردپرس فعال کنید. در این حین اگر اجازه دسترسی از شما پرسیده شد، Allow Access را انتخاب کنید.

حال مرورگر خود را باز کرده و کلمه localhost را در قسمت آدرس تایپ کنید تا وارد شوید.در اینجا می توانید یا بر روی گزینه phpmyadmin  کلیک کنید یا وارد آدرس localhost/phpmyadmin شوید تا صفحه مدیریت پایگاه داده ها یا دیتابیس برایتان نمایش داده شود.

برای اینکه بتوانیم وردپرس را بر روی لوکال هاست نصب کنیم، به یک پایگاه داده احتیاج داریم، بنابراین با کلیک بر روی گزینه New در قسمت بالا سمت چپ، یک پایگاه داده جدید می سازیم.

در این صفحه، نام دلخواهی برای دیتابیس خود انتخاب کنید، در قسمت collection نیز مقدار utf_persian_ci را انتخاب کرده و در نهایت Create را فشار دهید.

دیتابیس مد نظر شما ایجاد شد. اکنون به درایو C رفته و وارد فولدر Xampp شوید. از بین فولدرهای موجود، htdocs را پیدا کرده و وارد شوید. در این فولدر، اطلاعاتی به صورت پیش فرض قرار دارند که در صورتی که به آن ها نیاز ندارید، می توانید آن ها را پاک کنید. پس از پاک کردن محتویات htdocs، فایل فشرده وردپرس را که قبلا دانلود کرده ایم در این فولدر قرار داده و از حال فشرده خارج می کنیم. مانند عکس زیر:

در این مرحله نصب وردپرس بر روی لوکال هاست آغاز می شود. برای این منظور مرورگر خود را باز کرده و عبارت  localhost را در قسمت آدرس تایپ کنید. بر روی عبارت "بزن بریم" کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. در این مرحله لازم است اطلاعات دیتابیس را وارد کنید.

نام پایگاه داده ها: نامی که در قسمت phpmyadmin انتخاب کرده بودید. نام کاربری : root رمز : در این عملیات چون رمز تعریف نمی شود، این قسمت را خالی بگذارید. پس از تکمیل این قسمت، بر روی دکمه "فرستادن" و پس از آن بر روی "نصب راه اندازی" کلیک کنید. در مرحله بعد، اطلاعات سایت خود را وارد کنید، شما می توانید بعدا در صورت نیاز این اطلاعات را ویرایش کنید. سپس بر روی گزینه راه اندازی وردپرس کلیک کنید. موفق شدید! وردپرس بر روی لوکال هاست نصب و راه اندازی شده و شما می توانید با وارد کردن آدرس لوکال هاست در مرورگر خود وارد سایت شده و سایت خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز تغییراتی را روی آن اعمال کرده و مشکلات مربوط به آن را رفع کنید.

همانطور که گفته شد لوکال هاست، بهترین گزینه برای افراد تازه کار و کسانی است که می خواهند تجربه بیشتری در زمینه طراحی سایت به دست بیاورند. پس وقت را تلف نکنید، همین حالا این کار را انجام دهید. در مقالات بعدی به بررسی و چگونگی نصب وردپرس بر روی Cpanel و Direct admin می پردازیم، با ما همراه باشید. منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار سئو و طراحی سایت | اخبار آپدیت گوگل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]